Alaposan meglepte az elemzőket a német székhelyű BioNTech gyógyszeripari vállalat, mely a legtöbbek számára a Pfizerrel közösen kifejlesztett Covid-vakcinájáról lehet ismerős: a harmadik negyedév során a mainzi gyógyszercég 1,2 milliárd dolláros árbevételre tett szert, háromszor akkora összegre, mint amiről az elemzői konszenzus szólt.
A BioNTech a profitsoron is nagyot gurított: az elemzők 1,84 eurós egy részvényre jutó veszteséget vártak a cégtől, ezzel szemben a vállalat 0,81 eurós nyereséget (EPS) tudott felmutatni a harmadik negyedév során.
A cég friss gyorsjelentését a piacok egyértelműen kedvezően fogadták, a német tőzsdén jegyzett papírok közel 3 százalékot erősödtek a számok láttán, az idei teljesítmény ugyanakkor még így is csak 1,3 százalékos pluszt mutat a cég háza táján, a részvény ugyanis jelentős leértékelődésen ment át az év első felében.
A vállalat közleménye szerint a várakozásokat könnyedén leköröző számokat elsősorban annak köszönheti, hogy az európai és a brit gyógyszerfelügyeleti hatóságok a vártnál korábban engedélyezték a Covid új variánsainak megelőzését célzó vakcináikat, melyeket egyébként ugyanúgy a Pfizerrel együtt fejlesztenek, mint a pandémia alatt megalkotott oltóanyagokat.
Az elemzők szerint pedig a cég fenntartható felfutását alapvetően pontosan ez gátolja: a BioNTech ugyanis még mindig erősen függ a Covid-vakcinaértékesítésének alakulásától, még úgy is, hogy a cég az elmúlt időszakban egyre intenzívebben igyekszik betörni a gyógyszerfejlesztés más szegmenseibe, elsősorban a rákkutatás területére is. A vállalat kutatásának középpontjában jelenleg a kissejtes tüdőrák és a tripla-negatív emlőrák elleni gyógymódok kutatása áll, ezzel párhuzamosan viszont zajlik egy mRNS-alapú rák elleni vakcina vizsgálata is.
A BioNTech-kel a Covid-vakcinák terén szorosan együttműködő Pfizer múlthéten tette közzé számait, melyek a német vállalathoz hasonlóan minden várakozást felülmúltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.