Három éven át manipulálhatta zavartalanul a kiscsomagos kézbesítés költségkimutatásait az amerikai a Macy’s áruházlánc egyik dolgozója – a meglepő tényre csak most, a negyedik negyedéves gyorsjelentés összeállításakor jöttek rá a cég pénzügyi részlegénél, s azonnal a befektetők számára kulcsfontosságú dokumentum publikálásának elhalasztásáról rendelkeztek.
A meg nem nevezett dolgozó már nincs a cégnél, ennyit lehetett egyelőre megtudni róla, illetve azt, hogy 132–154 millió dollár közötti szállítási számla lekönyveléskor próbált manipulálni az adatokkal, így ezt az összeget láthatatlanná tette a revizorok szeme előtt – írja a Bloomberg.
A Macy’s a szálak felgöngyölítését független szakértők bevonásával gőzerővel folytatja, a részvényesek viszont kisebb sokkot kaptak, ami a részvényárfolyam 8,2 százalékos azonnali zuhanásában mutatkozott meg.
Ez 370 millió dolláros értékvesztést eredményezett
az utóbbi években amúgy sem a kiváló üzleti adataival a figyelmet magára irányító, klasszikus áruházlánc piaci kapitalizációjában. A társaság az aktivista befektetők figyelmét is felkeltette, de őket nem elsősorban a kiskereskedelmi forgalom alakulása, hanem a vállalat hatalmas értéket képviselő ingatlanbirodalma, annak potenciális értékesítése hozza izgalomba.
Az mindenesetre kedvező, hogy a jelen állás szerint nincs arra utaló jel, hogy a könyvelés hibás elhatárolása bármilyen hatással lett volna a vállalat készpénzkezelési tevékenységére vagy a szállítói kifizetésekre. Azaz a partnerek nem maradtak pénz nélkül, vélhetően ez is közrejátszott abban, hogy a könyvelési anomália nem bukkant korábban a felszínre.
A Macy’s a kedden esedékes gyorsjelentését csak december 11-én hozza nyilvánosságra, de az elemzőkkel áttekintik a helyzetet, megnyugtatandó a befektetői kedélyeket. Ez annyiban már sikerült is, hogy az árfolyam 4,4 százalékot már visszaszerzett mai veszteségeiből.
A Macy’s a múlt pénteki kereskedéssel bezáróan idén már 19 százalékot veszített árfolyamából, a piac a cég irányítását februárban átvevő Tony Spring vezérigazgató optimista jövőképére nem igazán vevő, ahogy arra sem, hogy a kisebb forgalmú egységeiket bezárják, és a nagyobbak forgalmát hatékonyabb marketinggel növelik.
A Macy’snek meglehetősen rossz reklám a mostani könyvelési botrány, a cég gőzerővel készül a héten esedékes Black Fridayre és a karácsonyi ünnepi szezonra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.