A Puma sportszergyártó harmadik negyedéves árbevétele árfolyamhatásoktól szűrten 5 százalékkal, 2,31 milliárd euróra nőtt, ám valójában nem mozdult el az egy évvel ezelőtti szintről, miközben az LSEG elemzői konszenzusa 2,36 milliárd euróval kalkulált. Jobb is lehetett volna a helyzet, de az argentin és a mexikói pesó, valamint a japán jen gyengélkedése az euróhoz képest keresztülhúzta a cégvezetés számításait.
A német vállalat üzemi eredménye 0,3 százalékkal, 237 millió euróra nőtt, azaz gyakorlatilag stagnálásról beszélhetünk. Ahogy a cég legnagyobb piacán, az Európa–Közel-Kelet–Afrika (EMEA) régióban kimutatott 1,01 milliárdos forgalom és 0,8 százalékos növekedés láttán sem dobtak hátraszaltót a befektetők.
Hátast viszont annál inkább, hiszen a Puma gyorsjelentését 4 százalékos árfolyamesés fogadta. Pedig a második legnagyobb piacon, Amerikában a bevételek markánsan, 11,4 százalékkal nőni tudtak, meghaladva a 872 millió dollárt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben kimutatott 3 százalékos plusz mögött 43 millió eurós bevétel húzódik meg.
teljes bevétel fele a sportcipő eladásokból származott, ezeknél 9,3 százalékos növekedést tüntetett fel a vállalat kedden publikált üzleti beszámolója. A kínai forgalomcsökkenést nem számszerűsítették, de az ottani helyzettel – mind általában az európai cégek – elégedetlenek voltak a Pumánál is.
Mindezek ellenére a Puma „kémjei” azt jelezték a vezetőségnek, hogy az előjelek kedvezőek, és erős kínai és ünnepi keresletre lehet számítani. Arne Freundt, a Puma vezérigazgatója különösen az Alibaba szervezésében megrendezendő november 11-ei (11.11.) kínai szinglinap vásárlási bonanzájában látja azt a pluszt, melynek révén a sportszergyártó óriáscég idei üzleti tervei valóra válhatnak.
Erre és a kiskereskedők növekvő megrendeléseire alapozva a Puma megerősítette az egész évre vonatkozó kilátásait, miszerint az árfolyamkorrigált árbevétele 4-6 százalék között, az üzemi eredménye pedig 620 millió és 670 millió euró között alakulhat.
A Puma a profittermelés mellett divattervezéssel is foglalkozik, s meg akarja lovagolni az új stílustrendet, amelyet az alacsony felsőrésszel és vékony talppal jellemzett tornacipők jellemeznek.
Ennek jegyében újraindítja a Forma-1 ihlette Speedcat cipők árusítását. Ezeknek az első szériáját még 1999-ben adtak ki, s most azt remélik, hogy a retrohullámra felültetve egy egész termékfranchise-t építhetnek köréje, odadobva a kesztyűt a fő rivális
Ennek érdekében modellek és influenszerek szerződtetését is tervezik – írja a Reuters. A Puma 2025-ben 4-6 millió pár Speedcat cipőt tervez értékesíteni.
Végezetül elemzői tájékoztatóján Arne Freundt kommentálta az amerikai elnökválasztás eredményének cégére vonatkozó negatív hatásait is. Mint mondta, a Puma jó helyzetben van ahhoz, hogy gyorsan tudjon reagálni a Donald Trump által jó előre belengetett drasztikus vámemelésekre, de ennél többet nem árult el terveikről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.