BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

IPO: egymás közt versenyezhetnek a Ferrarik az amszterdami tőzsdefutamon

A befektetők hamarosan választhatnak, hogy az autógyártó vagy az ékszerpostás Ferrari részvényeit vásárolják meg az amszterdami börzén. A névrokonok két dologban hasonlítanak csak egymásra: mindketten olaszok és a luxuskategóriában játszanak. Mert a Ferrari név kötelez.

Hamarosan kétféle Ferrari-részvényt is lehet majd venni az amszterdami tőzsdén. Az ikonikus luxussportautó-gyártó maranellói cég részvényeit 2016 januárjában vezették be – a milánói helyett – a holland nagyváros börzéjére, azóta kereken tízszeresére erősödött az árfolyama. 

Ferrari
A Ferrari részvényeit 2015 októberében a New York-i, 2016 januárjában az amszterdami tőzsdére vezették be / Fotó: AFP

Ez a „veszély” aligha fenyegeti a Ferrari Group néven futó, szintén olasz társaságot, amely ugyancsak a luxusipart képviseli, csak nem az autóiparban, hanem a logisztikai szolgáltatásaival. 

Ferrari NV kontra Ferrari Group

Emellett a Ferrari Groupnak semmi kapcsolódása sincs a másik Ferrarival, még a névazonosság sem jelent semmit, hiszen a cég a kezdetektől az alapító Deiana család tulajdonában van. 

Az első, vámügynöki és logisztikai szolgáltatásait kínáló egységüket 1959-ben Alessandriában nyitották meg, majd hamar megtalálták a piaci rést a gyémántok, drágakövek és a belőlük készített ékszerek és már kiemelt kockázati fokozatba sorolt vagyontárgyak biztonságos és ami lényeges, diszkrét szállításában. 

Később műtárgyak szállítására is szakosodtak, és bővítették a repertoárjukat. A hetvenes évektől a

  • Vicenza,
  • Valenza
  • és Arezzo

által határolt, az olasz ékszeripar arany háromszögének nevezett régióból és a kereskedelmi központjuknak számító Milánóból vámkezelték és szállították a nyersanyagokat és a késztermékeket szerte a világba – elsősorban légi úton. Utána továbbfejlesztették az üzletet. 

A gyémántművesek városában is berendezkedtek

Egyik központjukat a gyémántművesek fővárosában, Antwerpenben rendezték be, s ott váltak globális szolgáltatóvá. A nyolcvanas években Párizsban, Genfben és Manhattanben is megtelepedtek, ezzel globális hálózattá fejlődtek. 

Nyers gyémánt az antwerpeni aukción. A Ferrari Group egyik szakterülete a drágakövek biztonságos szállítása / Fotó: AFP

Az uniós vámhatárok leépülésével a kilencvenes évektől a vámkezelési szolgáltatásuk háttérbe szorult, nem úgy, mint a terjeszkedési terveik. Már minden földrészen jelen vannak: ahol a pénz lakik, ott ők helyben kínálják szolgáltatásaikat.

A csoport stabil megrendelői körrel rendelkezik, anyagi ügyeik is rendezettek, legalábbis ez szűrhető le az elsődleges részvénykibocsátás (IPO) engedélyezéséhez benyújtott dokumentumokból. 

Tavalyelőtt 333 millió eurós bevételre tettek szert, adózás előtti nyereségük 90 millió euróra rúgott. 

A cégcsoport várakozásai szerint a decemberrel záruló folyó üzleti évben 345-350 millió eurós bevételre számíthatnak. A nyereségvárakozásaikról nem tettek ugyan említést, de arról igen, hogy a jövőben a profit átlagosan legalább 40 százalékát szeretnék osztalékként szétosztani részvényeseik között. Ami kecsegtető lehet.

Az olasz családi vállalkozás értéke közelíti az egymilliárd eurót

Aki részesülni szeretne majd ebben, annak igyekeznie kell, ha első kézből szeretne részvényhez jutni. A Deiana család új részvényeket nem bocsát ki, a birtokában lévőkből kínál eladásra 22,8 millió darabot, ez 25 százalékos tulajdonrésznek felel meg – írja a Bloomberg.

A család 205 millió euróhoz szeretne jutni, ennek megfelelően a 8 és a 9 euró által határolt sávban tervezi eladni a papírokat. Optimális esetben a Ferrari Group piaci értéke 822 millió eurós lehet. Az amszterdami tőzsde idei első jelentő IPO-ját a Goldman Sachs és a Jefferies menedzseli, a részvényekkel a tervek szerint február 13-án, csütörtökön kezdik meg a kereskedést. 

Amsterdam stock exchange
Az amszterdami Euronext tőzsde tárt karokkal várja a Ferrari Groupot (is) /  Fotó: AFP

A két Ferrari részvényeit az óvatlan befektetők sem téveszthetik majd össze, mivel az autógyártó a RACE tickerrel nevezett be anno az amszterdami tőzsdei futamra, logisztikai névrokona pedig a FERGR tickerrel szorgoskodik ugyanott – reményei szerint a befektetők megelégedésére. Az IPO-ból befolyó összeg felhasználásáról nincsen információ. A társaság irányításában sem terveznek semmilyen változást.

A Ferrari Group pozitív befektetői fogadtatása megadhatja az alaphangulatot az idei európai IPO-szezonhoz, amelynek illene túlszárnyalnia a tavalyi évben befolyt 20 milliárd eurós összbevételt.

IPO-piac: egy spanyol turisztikai cég rúgja rá az ajtót Európára

Órák alatt lejegyezték pénteken a spanyol turisztikai cég, a HBX részvényeit, a társaság 750 millió eurót szedhet össze a zsákmányra kiéhezett befektetőktől. Ez egyben azt jelenti, hogy jól indulhat az idei európai IPO-szezon, amelyhez ez az ügylet adhatja meg a kezdő lökést.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.