Több mint 5 százalékot emelkedtek a Meta részvényei az amerikai tőzsdezárás utáni kereskedésben, miután kiderült, a Facebook anyavállalata az első negyedévben árbevétel- és profitsoron is felülmúlta az elemzői várakozásokat, illetve a következő negyedévre vonatkozóan is bizakodó eredményvárakozást tett közzé.
A Meta az első negyedévben
lényegesen jobb eredményt mutatva ezzel, mint az 5,3 dolláros EPS-ről szóló szakértői előzetes becslés. A bevétel 16, a profit 35 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához mérten.
A Facebook anyavállalatának pénzügyi vezetője kiemelte, a menedzsment bizakodó a folytatás tekintve, ezért nem is csökkentik eredményvárakozásukat a második negyedévre a volatilis geopolitikai és vámhámborús helyzet ellenére sem, ezzel együtt rámutatott, egyes ázsiai online kereskedők már elkezdték csökkenteni a Meta felületén lefolytatott reklámkiadásaikat, a feszültségek így teljes egészében egészen biztosan nem kerülik el Mark Zuckerberg cégét.
Az elemzők a jelentés előtt kiemelten foglalkoztak azzal, hogy a vámháború okozta bizonytalanság vajon mekkora mértékben csökkenti a cégek reklámkiadásait, hogy más célokra tudják tartalékolni azokat az összegeket. A Meta friss számai szerint ennek egyelőre nincs sok jele, a cég ugyanis 41,4 milliárd dolláros bevételre tett szert reklámokból, egymilliárd dollárral többet, mint a szakértők várták.
A Meta egyesek számára talán kissé meglepő módon a 60-65 milliárd dolláros sávból 64-72 milliárd dollárra emelte az idei capex keretét. Ennek kapcsán a jelentés úgy fogalmazott:
A megemelt tőkebefektetési keret mögött a megnövekedett adatközpont-kapacitás iránti igény húzódik meg, mellyel magasabb szintre tudjuk emelni a mesterséges intelligencia modelljeink képességeit. Az adatközpontoknak ugyanakkor a jövőbeli hardverbeszerzései is folyamatos drágulni fognak, így ez is részét képezi az új keretösszegnek.
Az utóbbi sor magyarázatához a Meta pénzügyi vezetője, Susan Li hozzátette, azzal részben a vámok által potenciálisan megemelt árcédulákra utalnak, melyek körül még mindig rengeteg a bizonytalanság, ezért a cég igyekszik a keretösszeg emelése mellett saját ellátásai láncának felülvizsgálatával is készülni a kihívásokra.
A Meta Reality Lab szegmense ismét veszteséget generált a cég számára, de csak 4,2 milliárd dollárnyit, ami kedvezőbb, mint az elemzők 4,6 milliárdos várakozása. A cég beszámolója szerint termékeit 3,43 milliárd ember használja napi szinten, ami mind az első negyedéves 3,35 milliárdhoz, mind a szakértői becslésként szereplő 3,39 milliárdhoz mérten pozitív különbözetet mutat.
A cég blogplatformját, a Threadset 350 millió ember használja, 30 millióval több, mint januárban, a Meta AI nevű MI-szoftvernek pedig már havi egymilliárd felhasználója van, 300 millióval bővülve a januári adathoz mérten. A többség egyébként a WhatsApp üzenetküldőn keresztül használja a szoftvert.
Zuckerberg szerint a Meta AI kiváló hely lesz számukra reklámok elhelyezésére,
illetve a program prémium verziójának eléréséért lehet majd előfizetési csomagokat összeállítani, így az MI-szegmensük profittermelésének is látják a módját a cégnél.
A Meta részvényei 5,3 százalékot raliztak a kedvező gyorsjelentés láttán, 3 százalék körülire csökkentve ezzel a papírok idei mínuszát.
A Meta részvényeit 38 elemző követi, 36 vételi, 1 tartási és 1 eladási ajánlás mellett, 680 dolláros célárral, mely 20 százalék körüli potenciált mutat a részvényben 12 havi időtávon. Arról, hogy milyen kihívások állnak a Facebook anyavállalat előtt, és hogy mennyire lehet most jó vétel a papír, az Arbitrázs legfrissebb adásában is szó esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.