BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bíznak a befektetők a Gucci feltámadásában, pedig a cég új vezére a luxusiparon kívülről érkezett

Luca de Meo a Renault vezérigazgatója volt korábban, és egész életében az autóiparban dolgozott. Mégis, miután leigazolta a Gucci-tulajdonos Kering, a cég részvényei kilőttek. A luxusiparban azonban a fordulat is drága lehet.

Kilőtt a többek között a Gucci divatmárkát birtokló Kering árfolyama hétfőn, miután a vállalat élére az iparágon kívülről, a Renault-tól érkezett új vezérigazgató Luca de Meo személyében.

Florence,,Italy,-,01,19,2025:,Large,Advertising,Billboard,For
A Guccit különösen megviselte a luxusipar válsága / Fotó: Shutterstock

Az új vezérigazgató különösen a marketing terén erős, ami fontos a luxusiparban

Az autóipari menedzser távozását a Renault-tól vasárnap erősítette meg az autógyártó. A párizsi tőzsde hétfői nyitásakor a Kering részvényei 7 százalékot emelkedtek, miközben a Renault részvényei 7 százalékot vesztettek értékükből, hasonlóan ahhoz, mint amikor tavaly a Chipotle éléről érkezett új vezető a Starbuckshoz. A Bernstein elemzői szerint De Meo erőssége a márkamenedzsment és a marketing.

Az új luxusipari vezető pályafutása eddigi több mint 30 évét az autóiparban töltötte el, dolgozott a Toyotánál, a Fiatnál és a Volkswagennél is a Renault előtt. 

Sokak szerint a Renault szerencséjének jobbra fordulása is De Meo érdeme, az autógyártó részvényei több mint 90 százalékot emelkedtek az elmúlt öt évben a vezetése alatt – idézi fel a CNBC.

A luxusipar problémáit azonban a Kering különösen erősen érzi, miután a vásárlók egyre inkább elfordulnak a Gucci termékektől. A Kering részvényei több mint 60 százalékot vesztetek értékükből az elmúlt két évben. A cég jelenlegi vezérigazgatója és elnöke Francois-Henri Pinault, a csoportot birtokló család tagja, aki  két évtizede tölti be ezeket a tisztségeket, ám aktívan dolgozik az utódláson is. A tervek között többek között szerepel az elnöki és vezérigazgatói pozíciók szétválasztása. 

A Kering és márkái előtt azonban még nagy út áll, és az elemzők szerint rögös is lehet, hiszen a fordulat jelentős beruházásokat igényel, ami visszafogja a nyereséget is. Legutóbbi, áprilisban közzétett gyorsjelentésében a Kering az eladások a vártnál is rosszabb, 14 százalékos zuhanásáról számolt be, ráadásul a Gucci – amely a csoport forgalmának csaknem felét teszi ki – eladásai ennél is nagyobb, 25 százalékos mértékben estek vissza.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.