BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bútorboltokban lóg a Z generáció

Miközben az idősebb csoportok kiadásai továbbra is emelkednek, bár a dinamika lassult, a Z generáció kevesebbet fogyaszt, mint korábban. Gazdasági kihívások kombinációja okozza a fogyasztásuk visszaesését.

Bajban a Z generáció. Az Egyesült Államokban a 18–24 évesek bolti és online vásárlásai január és április között 13 százalékkal csökkentek az előző évhez képest a Circana piackutató cég szerint. Az idősebb csoportok kiadásai továbbra is emelkednek, de lelassulva.

Z generáció
Egyre kevesebbet fogyaszt a Z generáció / Fotó: New Africa / Shutterstock

Csapdában a Z generáció

Gazdasági kihívások kombinációja okozza a fogyasztás visszaesését. A fiatal diplomások sokkal nehezebben találnak munkát, mint korábban. Millióknak okoz nehézséget a diákhitel visszafizetése. A New York-i Fed szerint az elmúlt évben a hitelkártya-késedelmek aránya a világjárvány előtti legmagasabb szintre emelkedett, s a 18 és 29 év közöttiek körében a legmagasabb a késedelmek aránya.

Ez a korcsoport több nehézséggel küzd, mint az idősebb korosztályok

– mondta Shannon Grein, a Wells Fargo közgazdásza. A fiatalok kiadásai a leginkább 

  • a ruházati cikkek (mínusz 11 százalék), 
  • a kiegészítők (mínusz 18 százalék), 
  • a technológiai áruk (mínusz 14 százalék) 
  • és a kisgépvásárlások (mínusz 18 százalék) 

terén csökkentek.

 

A Bank of America megállapította, hogy a Z generáció és az ezredfordulósok kiadásai 1 százalékkal zsugorodtak 2023 májusa és 2025 májusa között. Bár az 1 százalékos csökkenés nem hangzik olyan rosszul, a fiatalabb generációk életciklusának ebben a szakaszában valójában emelkednie kellene a historikus tapasztalatok alapján.

Az elsősorban a 18–29 éveseknek értékesítő Thread Wallets kiegészítőmárkájának online eladásai június első három hetében 29 százalékkal estek vissza május azonos időszakához képest.

Ahelyett, hogy megvennék a 30 dolláros pénztárcát, a 16 dolláros bukszát választják

– mondta Ryan King, a márka pénzügyi igazgatója. 

javított

Vásárlások változása korcsoportonként
Bár a fiatalok a teljes fogyasztói kiadásoknak csak egy kis szeletét képviselik, fontos demográfiai csoportot jelentenek a kiskereskedők számára

 

Digitális bennszülöttek

A The Wall Street Journal diplomás amerikai fiatalokat szólaltatott meg, akik 

kávéház helyett bútorboltokba járnak.

Leülnek egy kanapéra, s gazdagnak érzik magunkat, ha isznak egy ingyenkávét egy olyan bútoron, amelyet nem engedhetnek meg magunknak.

A Z generáció, avagy a Zoomerek az 1995 és 2009 között születettek. A Z generáció legtöbb tagja az X generáció vagy a fiatalabb baby boomerek gyermeke. Az első olyan társadalmi generáció, akik fiatalkoruk óta hozzáférnek az internethez és a hordozható digitális technológiákhoz, ezért „digitális bennszülötteknek” tekintik őket. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.