Bajban a Z generáció. Az Egyesült Államokban a 18–24 évesek bolti és online vásárlásai január és április között 13 százalékkal csökkentek az előző évhez képest a Circana piackutató cég szerint. Az idősebb csoportok kiadásai továbbra is emelkednek, de lelassulva.
Gazdasági kihívások kombinációja okozza a fogyasztás visszaesését. A fiatal diplomások sokkal nehezebben találnak munkát, mint korábban. Millióknak okoz nehézséget a diákhitel visszafizetése. A New York-i Fed szerint az elmúlt évben a hitelkártya-késedelmek aránya a világjárvány előtti legmagasabb szintre emelkedett, s a 18 és 29 év közöttiek körében a legmagasabb a késedelmek aránya.
Ez a korcsoport több nehézséggel küzd, mint az idősebb korosztályok
– mondta Shannon Grein, a Wells Fargo közgazdásza. A fiatalok kiadásai a leginkább
terén csökkentek.
A Bank of America megállapította, hogy a Z generáció és az ezredfordulósok kiadásai 1 százalékkal zsugorodtak 2023 májusa és 2025 májusa között. Bár az 1 százalékos csökkenés nem hangzik olyan rosszul, a fiatalabb generációk életciklusának ebben a szakaszában valójában emelkednie kellene a historikus tapasztalatok alapján.
Az elsősorban a 18–29 éveseknek értékesítő Thread Wallets kiegészítőmárkájának online eladásai június első három hetében 29 százalékkal estek vissza május azonos időszakához képest.
Ahelyett, hogy megvennék a 30 dolláros pénztárcát, a 16 dolláros bukszát választják
– mondta Ryan King, a márka pénzügyi igazgatója.
A The Wall Street Journal diplomás amerikai fiatalokat szólaltatott meg, akik
kávéház helyett bútorboltokba járnak.
Leülnek egy kanapéra, s gazdagnak érzik magunkat, ha isznak egy ingyenkávét egy olyan bútoron, amelyet nem engedhetnek meg magunknak.
A Z generáció, avagy a Zoomerek az 1995 és 2009 között születettek. A Z generáció legtöbb tagja az X generáció vagy a fiatalabb baby boomerek gyermeke. Az első olyan társadalmi generáció, akik fiatalkoruk óta hozzáférnek az internethez és a hordozható digitális technológiákhoz, ezért „digitális bennszülötteknek” tekintik őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.