BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

AutoWallis: felvásárlások hajtották az első féléves értékesítést

Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését az idei első, globális kihívásokkal sújtott fél évben, miután a tavaly lezárt cseh felvásárlások jelentősen hozzájárultak a régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának teljesítményéhez. A használtautó-értékesítés és a szervizórák számának növekedése továbbra is erős, 50 százalék feletti, és a rövid távú gépjárműkölcsönzés bérleti napjainak száma is bővült

Erősödött a gépjármű-értékesítés üteme az AutoWallis csoportnál 2025 második negyedévében: az idei féléves eladások így összesen 3,4 százalékkal, 26 314 darabra nőttek az előző év azonos időszakához képest, az első negyedéves 1,8 százalékos bővülést követően. 

AutoWallis, járműértékesítés, Wallis_LUS_8938
Akvizíciók erősítették az AutoWallis jármű-értékesítését / Fotó: Kallus György

A bővülést az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága hajtotta, amely 

  • újgépjármű-eladásait 18,8 százalékkal, 5849-re, 
  • míg a használtautó-eladásokat 54,9 százalékkal, 1866 darabra növelte az első fél évben. 

Az újgépjármű-eladások növekedéséből 1131 darab a tavaly lezárt cseh akvizícióknak – az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedése, valamint a Milan Král Group felvásárlása –, továbbá az ősszel nyitott budapesti Renault- és Dacia-kereskedés értékesítéseinek köszönhető. 

Akvizíciók hajtották az AutoWallis értékesítését

A kiskereskedelmi üzletág értékesítése akvizíciók nélkül az év első felében csökkenést mutatott a tavalyi év hasonló időszakával összevetve. Ennek oka elsősorban az erős bázisidőszak: a 2023-as japán üzleti évet az érintett márkák (Toyota, Suzuki, Nissan) 2024 márciusában záró kampányai miatt tavaly ilyenkor megugrott az értékesítés. Az üzletág használtgépjármű-értékesítései organikusan is növekedtek: 54,9 százalékkal, 1866-ra ugrottak, melyből 47,9 százalék volt az akvizícióknak köszönhető, miközben a szervizórák száma 58,5 százalékkal, 160 590 órára emelkedett (ebből 58,7 százalék volt akvizíciós hatás).

A nagykereskedelmi üzletág 2025 első fél évében részben egyszeri hatások miatt 3,7 százalékkal kevesebb (az első negyedéves 5,1 százalékos elmaradáshoz képest némi javulással), összesen 18 599 autót értékesített, miközben a növekedési stratégiának megfelelő célok teljesülése nem került veszélybe. A visszaesés elsősorban annak köszönhető, hogy az Opel Grandland és Frontera modellek új változatainak piaci bevezetése és gyártása időben elcsúszott, és csak a második fél évtől várható ezek pozitív hatása. Ugyanakkor az Opel-flotta modelljei kifejezetten jól teljesítettek Horvátországban, ahol több mint 500 darabbal nőttek az eladások.

Az AutoWallis mobilitási szolgáltatások üzletágánál (melybe a rövid és hosszú távú gépjármű-kölcsönzés, továbbá a flottakezelés tartozik) 0,6 százalékkal, 192 358 darabra bővült a bérleti események száma, lényeges javulást mutatva az első negyedéves 2,9 százalékos csökkenéshez képest. A bérleti napok száma 15,9 százalékos növekedés mellett 99 821-re emelkedett. Az AutoWallis átlagos flottamérete 3 százalékkal, 3888 darabra nőtt az év első hat hónapjában.

Bizonytalan piaci környezetben nőtt a jármű-értékesítés

Ormosy Gábor, az AutoWallis csoport vezérigazgatója a 2025. első féléves értékesítési adatok értékelésekor elmondta, hogy idén a gyártói kampányok elmaradtak a tavalyi év kimagasló támogatásaitól, és az iparágat kiemelten sújtó globális kereskedelempolitikai intézkedések bizonytalansága is meghatározó volt, ugyanakkor a korábban lezárt akvizíciók és üzletfejlesztések hatása már pozitívan befolyásolta a vállalat értékesítési adatait. 

 

Az AutoWallis folyamatosan erősödő régiós szerepét mutatja, hogy a nagykereskedelmi üzletág értékesítésének már több mint fele tartósan külföldről származik. A vezérigazgató hozzátette, hogy az AutoWallis tovább folytatja növekedési stratégiájának megvalósítását, vizsgálja a régiós akvizíciós és üzletfejlesztési lehetőségeket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.