BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább koncentrálódhat a gazdagok vagyona

Miközben a privátbanki ügyfélkör mérete nem változik számottevően 2028-ig, a kezelt vagyon több mint duplájára nőhet 2023-hoz képest. A mesterséges intelligencia szerepe ebben az üzletágban is nőhet, ám a tanácsadókat az AI semmiképp sem tudja kiváltani.

A 2023 és 2028 közötti öt év alatt jóval több mint a duplájára, 8575 milliárdról 20 ezer milliárd forint környékére nőhet a privátbanki kezelt vagyon Magyarországon, amely a hozamoknak és a folytatódó vagyonkoncentrálódásnak egyaránt köszönhető – hangzott el a Blochamps Capital által rendezett privátbankári és vagyonkezelői konferencián hétfőn, Budapesten.

A tanácsadó cég előrejelzése szerint ugyanakkor a privátbanki ügyfélszámlák száma nem változik érdemben 2028-ig, hasonlóan a tavalyi évhez 45 ezer körül alakulhat. Ennek nyomán – hívta fel a figyelmet Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezeő igazgatója – az egy ügyfélszámlára jutó átlagos vagyon meghaladhatja majd a 400 millió forintot a legfelső ügyfélszegmensben. 

Miközben 20 éves távlatban az ügyfélszámlák száma alig a harmadával növekedett Magyarországon, a kezelt vagyon a tízszeresére nőtt

 – emlékeztetett Karagich István.

A Blochamps előrejelzése szerint az itthon aktív privátbankárok száma szintén nem növekszik érdemben az előttünk álló néhány évben, sőt, a 2023-ban regisztrált 394 tanácsadó helyett a cég 2028-ra már 380 fős létszámmal kalkulál. A létszám stagnálása nyomán az egy privátbankárra jutó kezelt vagyon is jelentősen, 22 milliárdról 53 milliárd forintra nőhet 2028-ig, miközben az átlagos belépési limit is másfélszeresére, 150 millió forintra emelkedhet ebben az időszakban.

A konferencián elhangzottak szerint a privátbanki tanácsadókkal szembeni elvárások megnövekedtek az elmúlt években: előtérbe kerültek a finom készségek az ügyfelek igényei között. 

Az ügyfelek körében végzett felmérés eredményei szerint 73 százalékuk várja el, hogy a tanácsadó proaktívan kommunikáljon, de nagyon magas, 70 százalékos volt a megoldás alapú gondolkodás követelményének az említési aránya is.

Group,Of,Friends,Relaxing,On,Luxury,Yacht.,Having,Fun,Together
Fotó: Shutterstock

Az ügyfelek közel fele (48 százaléka) azt is elvárja a tanácsadójától, hogy képes legyen a riportok, illetve a termékek és szolgáltatások testre szabására.

Ami a szolgáltatókat illeti, a vagyonkezelési vezetők 61 százaléka „nagyon fontosnak” minősítette az analitika használatát a munkája során, miközben a vagyonkezelők felső vezetőinek 82 százaléka ért egyet azzal, hogy csak azok lehetnek sikeres szolgáltatók, amelyek széles körben növelik a termékek személyre szabhatóságát. A konferencia résztvevői egyetértettek abban, hogy a mesterséges intelligencia egyre fontosabb szerepe tölt majd be ezen a szolgáltatási területen is: ezzel együtt a technológia még korántsem tökéletes, korlátozottak a felhasználási lehetőségei, így nem lehet számítani arra, hogy ki tudná váltani a tanácsadók munkáját.

 

 

 

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.