BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Apple Pay and G pay

Apple-ügy: rendbe rakták a dupla fizetéseket, de nézzünk rá a bankszámlánkra

Sikerült elszámolásokkal lezárni a duplán jelzett fizetési tranzakciók ügyét. Az Apple alkalmazásboltjának legújabb zavara ezzel elhárult, de azért érdemes a bankszámlánk számlatörténetének ellenőrzésével megbizonyosodni erről.

Még szeptember 30-án, az éjszakai órákban keletkezett az a technikai probléma, amelyet a Magyar Nemzeti Bank hétfői közleménye szerint sikerült lezárni. Az Apple rendszerének hibája nem egyedül Magyarországot érintette, nemzetközi volt, és nyár óta már másodszor volt gond az Apple-tranzakciók körül.

Az Apple jelezte ügyletekkel kapcsolatban nem történt dupla levonás, a magyar pénzügyi rendszer szereplői gyorsan cselekedtek
Apple Pay and G pay
Az Apple jelezte ügyletekkel kapcsolatban nem történt dupla levonás, a magyar pénzügyi rendszer szereplői gyorsan cselekedtek / Fotó: AFP

A hiba az Apple alkalmazásboltjában (Apple Store) állt elő, és több százezer hazai banki tranzakciót érintett

Az Apple duplán jelzett tranzakciókat az ügyfeleknek, amelyek azonban  végül is nem csökkentették a pénzüket. Magyarországi ügyfelet nem ért kár – írta a közlemény, a jelzett ügyleteket az érintettek azonnali, együttes fellépésének köszönhetően „a bankok, a Magyar Bankszövetség és az MNB gyors erőfeszítései nyomán sikerült megnyugtató módon elszámolni”.

A hazai bankok október 3-ig elszámolták és rendezték az ügyfelek megbízásait az Apple-től kapott digitális adatok alapján. „Ennek köszönhetően minden magyarországi ügyfél esetében ténylegesen csak egyszer vonták le az azok által kezdeményezett tranzakciók költségeit.”

A bankszámla története megnyugtathat: érdemes ellenőrizni – javasolja az MNB

Az érintett ügyfelek számlatörténetükben digitálisan (mobil- vagy internetbankjukban), illetve telefonon vagy személyesen tudják ezt ellenőrizni. Ha esetleg mégis eltérést tapasztalnának, azt célszerű jelezni bankjukban

– írta a jegybank.

Apple-fizetések: jelzett tranzakciók nyomán nem történt fizetés  

Szeptember 30-án az Apple alkalmazásboltja immár ismételten zárolt (befoglalt) olyan tételeket az ügyfelek bankszámláin, amelyekkel az ügyfelek eredetileg korábban kezdeményeztek – különböző előfizetésekhez kapcsolódó – tranzakciókat, ám azok terheit ténylegesen még nem vonták le. A korábban beragadt, illetve a megismételt foglalásokról számos ügyfél külön-külön értesítést kapott a bankjától, ezért ők arra gondolhattak, hogy duplán vontak le tőlük összegeket. 

Valójában egyáltalán nem történt pénzügyi teljesítés. 

A hiba Magyarországon kívül egyébként még 20 államot érintett.

A nyáron már történt hasonló technológiai probléma, és az akkori tapasztalatokat felhasználva sikerült az érintetteknek gyorsan lépniük, hogy a tényleges terhelés csak egyszer jelenjen meg a bankszámlákon. Azért nem árt, ha a saját szemünkkel is meggyőződünk róla a bankszámlánk történetében.

A vásárlási történetünket az Apple-nél így ellenőrizhetjük.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.