Az OTP Banknál az utóbbi időben több ügyfél tapasztalt duplán történő terhelést a bankszámlájukon, ami technikai hibára vezethető vissza. A pénzintézet szerint egy külső szolgáltató hibázott – írja az Index.
A portál információ szerint nem tömeges jelenségről van szó, de több ügyfél is előfordult a hiba. A probléma következtében ha valaki kifizetett egy összeget, a rendszer ezt újra levonta a számlájáról.
A pénzintézet elnézést kért a kellemetlenségekért, egyben jelezte: a külső partner bevonásával mindent megtesznek annak érdekében, hogy újra a helyes egyenleg jelenjen meg az érintettek számláján.
Érdemes megemlíteni, hogy a hazai nagybank az idei második negyedévben történelmi rekordot jelentő adózás utáni eredményt ért el 330 milliárd forinttal, felülmúlva az eddigi rekorder 2024 harmadik negyedévi 318,5 milliárd forintot. A bevételi soron 747,1 milliárd forintot látni, amely éves alapon 14 százalékos bővülésnek felel meg.
Cikkünk megjelenése után az OTP az alábbi állásfoglalást juttatta el lapunkhoz.
"Fontos információ, hogy nem banki hiba okozta a dupla terheléseket, hanem külső szolgáltató okozta a problémát. A külső szolgáltató több bankkal is kapcsolatban van, így minden bizonnyal számos bankot érint az eset, nem OTP Bank specifikus a tételek dupla terhelése. A külső szolgáltató bevonásával az OTP Bank mindent megtesz annak érdekében, hogy rendeződjenek a tételek".
EBA: a bankrendszer ellenálló, még geopolitikai feszültségek esetén is – jól sikerült az összeurópai stresszteszt
A pénzintézetek tőkemegfelelési mutatója ugyan csökkent, de továbbra is erős maradt, lehetővé téve az osztalékfizetést és a részvény-visszavásárlást. Az európai bankok túlnyomó többsége sikeresen vette a súlyos nemzetközi kereskedelmi sokkokat modellező stressztesztet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.