BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hivatalos: 2026-ban beszáll a Forma–1-be az Audi

A német gyártó sok éve kacérkodik az autóversenyzés királykategóriájával, most bejelentette, hogy az évtized második felében láthatjuk az autóit a mezőnyben.

Az Audi 2026-ban, az új motorszabályok életbelépésével egy időben csatlakozik a Forma–1-hez – jelentette be a Volkswagen-konszern a hétvégi Belga Nagydíj helyszínén, Spa-Francorchamps-ban.

Audi Forma 1 2026
Fotó: Audi

A német gyár lehetséges szerepvállalásáról már hónapok óta írt a nemzetközi sajtó, a pénteki bejelentéssel pedig megerősítést nyertek a korábbi hírek – írta a DonauKurier.

A Forma–1 remek megjelenési lehetőséget biztosít világszerte a márkánknak, emellett a fejlesztőink számára hatalmas kihívásokat tartogat. A nagy teljesítményre való törekvés és a versenyzés mindig is  fejlődésre sarkallta iparágunk résztvevőit, az új szabályok bevezetése pedig ideális időpont számunkra a csatlakozáshoz

– nyilatkozta a bejelentést követően Markus Duesmann Audi-elnök Spában.

Azt egyelőre nem közölték, melyik csapatnak gyárt majd motorokat az Audi,

 

a sajtó szerint erre az Alfa Romeónak van a legnagyobb esélye.

 

A száguldó cirkuszban 2026-tól a motoroknál a fenntarthatóságon és a költségcsökkentő megoldásokon lesz a hangsúly, a jogtulajdonos Liberty Media célja ugyanis, hogy 2030-ra karbonsemlegessé váljon a sorozat: több elektromos energiát és fenntartható üzemanyagot használnak majd, emellett költségvetési plafont is bevezetnek.

Az Audi motorjait Neuburg an der Donauban gyártják majd, az autógyártó ingolstadti központjához közel.

Márciusban még arról is szóltak a hírek, hogy az Audi kész körülbelül 500 millió eurót (190 milliárd forint) ajánlani a brit luxussportautó-gyártó McLaren Forma–1-es csapatáért, és a felvásárlás útján csatlakozna a világbajnokság mezőnyéhez.

Sajtóhírek szerint 2026-ban a Volkswagen-konszern másik márkája, a Porsche is beszáll a Forma–1-be, mégpedig a Red Bull motorszállítójaként.

Soha többet nem lesz Forma–1-es verseny Oroszországban

Stefano Domenicali versenyigazgató szerint a világ első számú autóverseny-sorozata az ukrajnai háború miatt soha többé nem fog visszatérni Oroszországba.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.