Az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella egy LinkedIn-bejegyzésében név szerint megemlítette mint a siker egyik legnagyobb letéteményesét – milyen szerepet töltött be az UEFA-pályázat elnyerésében?
Tartalombeszerzési vezetőként az ilyen jellegű tárgyalások, mint az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogainak megszerzése, hozzám tartoznak az RTL-nél.
Volt-e iparági értesülésük arról, hogy a versenytársak – különös tekintettel az MTVA-ra – mennyit ajánlhatnak az A típusú csomagért?
Nem volt arról információnk, hogy az új tenderidőszakban milyen összegekkel fognak pályázni a versenytársak.
Csak annyit tudhattunk, amit mindenki más is a nyilvánosan elérhető adatokból, hogy az előző vagy az éppen aktuálisan zajló szezon közvetítési jogai mennyiért keltek el.
Mennyit kínált az RTL Magyarország?
Ez a szám üzleti titok.
Miként zajlott le a pályázati folyamat, mi hangzott el a jogtulajdonos előzetes magyarországi tájékoztatása alkalmával, és volt-e második ajánlattételi kör?
Az UEFA idén tavasszal, a hivatalos kiírás előtt tájékoztatott minket arról, hogyan fog változni 2024-től a Bajnokok Ligája lebonyolítási rendje. Ezt követően döntöttünk úgy, hogy beadjuk a pályázatot. Az ajánlattétel kétkörös volt. Ez azonban nem licitálás, hanem klasszikus ajánlattétel, amikor a részvevők egy időben teszik meg az ajánlatukat, nem ismerve, hogy ki ad ajánlatot, sem azt, hogy mennyit.
Hogyan zajlik egyáltalán a pályázat?Iparági szakértőnkkel még áprilisban vettük át, hogy miként is zajlik a pályáztatás, amit Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) megbízásából a svájci Team Marketing nevű cég vezet. Akkor az volt a szakmabeli tipp, hogy az előző ciklusokkal egyezően az MTVA nyeri majd ezt a kiírást is – aztán borult minden. |
Önmagában megtérülhet-e ez a befektetés, vagy csak közvetve lehet hasznos? Milyen nézettséget remélnek a BL-közvetítésektől? Visszaszerezhetik-e a Bajnokok Ligája-találkozókkal piacvezető pozíciójukat?
Az RTL-nél üzleti és tartalmi döntéseinket mindig a fogyasztói szokások és a piaci tendenciák mentén hozzuk meg, de természetesen egy olyan koronaékszer, mint az UEFA Bajnokok Ligája, bármely médiavállalat pozícióját megerősíti, mindamellett pedig streamingplatformunknak, az RTL+-nak ezzel a három szezonra vonatkozó szerződéssel hosszú távú stabilitást tudunk biztosítani. A mérkőzéseket lineáris csatornáinkon és streamingfelületünkön követhetik majd a szurkolók.
Bizonyos találkozókat, például a BL-döntőt, az elődöntőt, és ha lesznek, a magyar érintettségű meccseket, biztosan lineárisan közvetítjük,
a streamingplatformunkon látható mérkőzések pedig előfizetéssel lesznek majd elérhetők. Ez a nézőink és előfizetőink számára előnyös újítás lesz, hiszen az összes találkozót követni tudják.
Milyen lesz a meccsek eloszlása az RTL csatornái és platformjai között, illetve előfordulhat-e, hogy a B csomag nyertesével, a Sport TV-vel (AMC) együttműködjenek valamilyen formában?
Ezekről a későbbiekben adunk majd tájékoztatást.
Milyen újdonságokkal készülnek a korábbi labdarúgó-közvetítéseikhez, illetve az MTVA közvetítéseihez képest?
Már önmagában újdonság, hogy sokkal több lesz a meccs, és a nézők az RTL+-on az összes meccset elérik majd. Ilyen Magyarországon eddig még nem volt.
Lesz-e helyszíni jelenlétük a közvetítések alkalmával, és ha igen, mekkora?
Erről később tudunk tájékoztatni.
Kik lesznek a kommentátorok és szakértők?
A következő időszakban dől el, hogy kik lesznek a riporterek, illetve a szakértők,
de ebben is lehet majd számítani arra az újító szemléletre, amelyet az RTL képvisel Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.