Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt korábban, a labdarúgó Bajnokok Ligája (BL) közvetítési jogait nem a lineáris televízióra vette meg az RTL, hanem a streamingplatformjára – ezt még Vidus Gabriella, a kereskedelmi csatorna hazai vezérigazgatója jelentette ki egy interjúban. Nemrégiben Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese is megszólalt a témával kapcsolatban. A szakember az mmonline.hu-nak elmondta, javában készülnek a legrangosabb klubsorozatra, a sportszerkesztőségükben zajlanak a castingok, és olyan egykori focistákat sikerült már „leigazolniuk”, mint Hrutka János, Lisztes Krisztián és Szélesi Zoltán, miközben a kommentátori feladatokkal továbbra is Gundel Takács Gábort bízzák meg.
„Digitális felületen a közvetítés új technológiai megoldásokat is jelent, miután a stúdióból vagy a helyszínről a kommentárok élő hangsávját és a digitális képet magas minőségben összekapcsolni jelentős műszaki kihívás, de erre már felkészültünk, a felhasználói élmény pedig éppolyan lesz, mint a televíziós közvetítések esetében” – jegyezte meg Szabó Balázs.
Az RTL+-on egy idényben 192 élő Bajnokok Ligája-mérkőzés lesz – ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy korábban még sohasem volt ennyi találkozó elérhető Magyarországon egyetlen platformon sem
Ha egyszerre hét meccs lesz egy időpontban a csoportkörben, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral. Lineáris csatornáinkon azonban ennél lényegesen kevesebb mérkőzés lesz látható
– nyomatékosította Szabó Balázs. Szerinte az előfizetők választhatnak, hogy melyiket akarják nézni, és bármikor átkapcsolhatnak, ha a többibe is belenéznének.
A portál szerette volna megtudni, hogy az RTL+ jelenlegi havidíjas előfizetői táborát százalékosan mennyivel kell növelni, hogy ki tudják gazdálkodni a sportközvetítések jogdíját. A tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettes szerint ez üzleti titok, de annyit azért elárult, hogy a szükséges előfizetőszám-bővülés megvalósítható cél. Hozzátette: a labdarúgástól függetlenül továbbra is lesznek olyan saját gyártású tartalmaik, amelyek elsősorban a streamingoldalra készülnek.
A streaming melletti elköteleződés egyébként nem véletlen: a befektetett összeget az előfizetői díjakból szeretnék visszatermelni három év alatt. Ezt még maga Vidus Gabriella is úgy értékelte, hogy rizikós vállalkozás.
Tavaly június elején derült ki, hogy az RTL Magyarország nyerte el a Bajnokok Ligája közvetítési jogait a 2024–2025-ös évadtól. Piaci pletykák szerint ezért 10 milliárd forintos nagyságrendű összeget fizetett, de ezt hivatalosan senki nem erősítette meg. A mandátum három évre, a 2026–2027-es idény végéig szól, és az MTVA-t váltják, amely a játéknapokat az M4 Sport-csatornán adja még ebben az idényben mintegy hárommillió háztartás számára ingyenesen. (Viszont a jogok megszerzéséhez vastagon hozzájárultak az adóforintok, hiszen a 2021–2024-es ciklusra az MTVA 18,6 millió eurót (7,2 milliárd forint) fizetett a Bajnokok Ligája, és még 3,6 millió eurót (1,4 milliárd forint) az Európa-liga, valamint az Európa Konferencia-liga közvetítési jogaiért.)
Ezzel szemben az RTL teljesen más modell mellett döntött. Azt már jelezték, hogy csak később, a 2024–2025-ös kampány kezdete előtt adnak tájékoztatást arról, hogy pontosan mely mérkőzések közvetítéseit adják a lineáris csatornákon és az RTL+ streamingfelületén.
Az Európai Labdarúgó-szövetségtől, az UEFA-tól megszerzett közvetítési jogok értelmében az RTL Magyarország választhat majd elsőként a keddi és a szerdai UEFA Bajnokok Ligája-meccsek közül – a B-csomag lineáris jogai továbbra is az AMC-nél maradnak, amely Magyarországon a Sport TV-n keresztül közvetít. A digitális közvetítési jogok ugyancsak a német médiamulti magyar leányához kerültek. Mindez azt jelenti, hogy
Ha a két csomagot összeadjuk, akkor 203 jön ki, vagyis a Szabó Balázs által említett 192-ből kikövetkeztethető:
11 BL-találkozót nézhetünk majd az RTL lineáris csatornáján, a többiért a fizetős szolgáltatás kell igénybe venni.
A döntőt azonban a törvényi kötelezettség teljesítése miatt tűzik programra a tévében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.