Az MBH Bank és a Visa reprezentatív kutatásában a magyar lakosság sportolási és az ezzel kapcsolatos fizetési szokásait vizsgálta. Arra a kérdésre, hogy szokásosan milyen fizetőeszközt használnak a sporttal kapcsolatos költségek fedezésére, a kutatásban résztvevők 60 százaléka nyilatkozta, hogy bankkártyával szokott fizetni, 42 százalékuk készpénzzel fedezi a kiadásokat, ennél kisebb arányban használnak a válaszadók SZÉP-kártyát (10 százalék) fizetés alkalmával. Emellett akadnak olyanok is, akik egyáltalán nem fizetnek a mozgásért (8 százalék), mivel otthoni vagy a szabadban végezhető tevékenységeket végeznek. A kutatás rámutatott, hogy a válaszadók 63 százaléka havonta 10 ezer forintnál kevesebbet költ sportolásra.
A megkérdezettek kevesebb mint fele sportol minden héten
A kutatásból arra is fény derült, hogy a válaszadók 27 százaléka heti egy-két alkalommal, 15 százalékuk ennél gyakrabban, hetente három vagy több alkalommal sportol. A megkérdezettek nagy része azonban vagy egyáltalán nem (28 százalék), vagy pedig nem heti rendszerességgel (30 százalék) mozog, legtöbben az időhiánnyal indokolják ezt. A kutatás készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy a mozgás mellett milyen további intézkedéseket tesznek a megkérdezettek az egészségük megőrzése érdekében. A válaszadók 78 százaléka a táplálkozás szerepét emelte ki, a megkérdezettek körülbelül harmada (35 százalék) átlagosan legalább havi 30 ezer forintot szán arra, hogy egészséges ételeket vásároljon.
Ezzel a kutatással az a célunk, hogy rávilágítsunk az egészség és a sportolás örömének fontosságára Párizs 2024 előtt.
Hiszünk abban, hogy a helyi sportolók támogatásával, a sporton keresztül egy befogadóbb világot teremthetünk. Sportszponzorációink és partnerségeink világszerte összekötik az embereket, katalizátorként működnek, és arra ösztönöznek bennünket, hogy egy kis lépéssel többet tegyünk céljaink elérése érdekében – emelte ki Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.