BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újpest FC: a Mol elárulta, miért vette meg a lila-fehér fociklubot

Ratatics Péter elismerte, az Újpest FC legősibb riválisa, a Ferencváros nagyon jó építkezésen van túl, ugyanakkor az új tulajdonos, a Mol segítségével ezt a lila-fehér fociklub gyorsabban, okosabban meg tudja csinálni. Az újpesti elnök szerint szeretnek tanulni másoktól, mások hibájából, és ebben az évtizedben már bajnokesélyessé kívánnak válni. A patinás fővárosi labdarúgó-egyesület vételárával kapcsolatban úgy fogalmazott, az eladó kérésére üzleti titokká minősítették.

„Március 18-án vettük kezünkbe a kulcsokat, hosszú időbe telt, mire hivatalosan is lezárult az adásvételi tranzakció” – emlékeztetett Ratatics Péter, az Újpest FC elnöke a lila-fehér klub székházában rendezett sajtóeseményen. Mint ismert, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) akkoriban tette közé, hogy a Mol Vagyonkezelő Kft. teljes mértékben megvásárolta az Új Lila Labdarúgó Kft. üzletrészeit, ezzel az olajipari óriás a fővárosi labdarúgóegyesület új tulajdonosává lépett elő. Az akvizíció révén előbbi közvetett egyedüli irányítást szerzett az Újpest 1885 Kft. és az Újpest Labdarúgó Akadémia Kft. felett is.

Újpest FC
Újpest FC: a Mol elárulta, mik a tervei a fővárosi fociklubbal / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

 

Újpest FC: meghatározták, hány magyar legyen a csapatban

Ratatics ezt megerősítve elmondta, a Mol 99,25 százalékos tulajdonrészre tett szert, a maradék hányad az UTE kezében maradt, ami fontos volt a vállalatnak is. Az egyébként gázkereskedelmi és üzletfejlesztési szakértő elöljáróban arról beszélt, hogy mindenképpen rendezni kell a viszonyokat Újpesten, és hangsúlyozta: valós ráhatásuk nem volt az előző, csalódást keltő idényre.

A lila-fehérek elnöke a tervekkel kapcsolatban három fő irányt határozott meg:

  1. a klubmenedzsment rendbetétele – itt elsősorban az irodai, pénzügyi és informatikai folyamatokra gondolt.
  2. A professzionális, szakmai stáb létrehozása – ezzel kapcsolatban olyan hiánypozíciókat kellett „orvosolni”, mint a fizioterapeutáké, gyógytornászoké, dietetikusoké, mentál coachoké, scoutoké és videóelemzőké.
  3. A megfelelő játékoskeret kialakítása. 

Utóbbit részletezte is. Eszerint 

az újpesti játékoskeret több mint 50 százalékának magyar származásúnak kell lennie, 80 százalékának 30, 40 százalékának pedig 25 év alattinak.

A célokat illetően Ratatics Péter közölte, ebben az évtizedben bajnokesélyessé akarnak válni, három éven belül a dobogóért harcolnának, öt éven belül kijutnának a nemzetközi porondra.

„El kell ismerni, hogy a Fradi nagyon jó építkezésen van túl. Ugyanakkor ezt mi gyorsabban, okosabban meg tudjuk csinálni. Szeretünk tanulni másoktól, mások hibájából” – jegyezte meg.

Bár a Népszava úgy tudja, 

a Mol leányvállalata 6,2 milliárd forintért vásárolta meg az Újpest FC-ét, a Világgazdaság kérdésére Ratatics úgy felelt, szívesen napvilágra hoznák a pontos vételárat, de az eladó, a belga Roderick Duchatelet kérésére ezt üzleti titoknak minősítették.

Az esetleges fejlesztésekről úgy nyilatkozott az újpesti elnök, hogy eljött az idő a megújulásra, mivel a toldozgatás-foltozgatás ideje lejárt. Hogy mennyit költ a létesítmény és infrastruktúra felújítására a Mol, még a jövő zenéje.

Az olajipari cég újpesti befektetését az alapok letételével kezdi, amelyhez legalább egy év szükséges a klubelnök elmondása alapján. Ezt az időszakot arra is felhasználják, hogy folyamatosan kommunikáljanak a szurkolókkal. A költségvetés a jegy- és bérleteladásoktól, valamint főleg a szponzorációtól függ. Utóbbira reflektálva a IV. kerületiek első embere úgy fogalmazott: „a jó bornak nem kell cégér”.

Újpest FC
 Ratatics Péter szerint gyorsabban, okosabban fognak építkezni, mint az ősi rivális Fradi / Fotó: Vémi Zoltán/ Világgazdaság

 

Sokat tanult a Mol Székesfehérváron

A társaság sokat tanult a székesfehérvári szerepvállalásából, amikor főszponzorként támogatta a Vidit. „Megtanultuk Fehérváron, hogy a tulajdonossal nem érdemes vitatkozni. Most mi lettünk tulajdonosok, úgyhogy mi döntünk, az ötleteinket nagyban ki is próbálhatjuk végre” – magyarázta lapunknak Ratatics Péter.

A Mol még 2010-ben kötött főszponzori szerződést a székesfehérvári futballklubbal, 2018 júliusában pedig névadója is lett az együttesnek. Az olaj- és gázipari vállalat 13 éven át, 2023 júniusáig járult hozzá a fehérvári egyesület sikereihez. Ez idő alatt a Mol Fehérvár FC

  • három bajnoki címet és 
  • egy Magyar Kupa-győzelmet ünnepelhetett,
  • két alkalommal pedig az Európa-ligában is bejutott a csoportkörbe.

Az évek során több játékost is adott a magyar válogatottnak, a brazil André Alves és Nikolics Nemanja révén ráadásul kétszer is tőlük került ki az NB I gólkirálya.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.