„Március 18-án vettük kezünkbe a kulcsokat, hosszú időbe telt, mire hivatalosan is lezárult az adásvételi tranzakció” – emlékeztetett Ratatics Péter, az Újpest FC elnöke a lila-fehér klub székházában rendezett sajtóeseményen. Mint ismert, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) akkoriban tette közé, hogy a Mol Vagyonkezelő Kft. teljes mértékben megvásárolta az Új Lila Labdarúgó Kft. üzletrészeit, ezzel az olajipari óriás a fővárosi labdarúgóegyesület új tulajdonosává lépett elő. Az akvizíció révén előbbi közvetett egyedüli irányítást szerzett az Újpest 1885 Kft. és az Újpest Labdarúgó Akadémia Kft. felett is.
Ratatics ezt megerősítve elmondta, a Mol 99,25 százalékos tulajdonrészre tett szert, a maradék hányad az UTE kezében maradt, ami fontos volt a vállalatnak is. Az egyébként gázkereskedelmi és üzletfejlesztési szakértő elöljáróban arról beszélt, hogy mindenképpen rendezni kell a viszonyokat Újpesten, és hangsúlyozta: valós ráhatásuk nem volt az előző, csalódást keltő idényre.
A lila-fehérek elnöke a tervekkel kapcsolatban három fő irányt határozott meg:
Utóbbit részletezte is. Eszerint
az újpesti játékoskeret több mint 50 százalékának magyar származásúnak kell lennie, 80 százalékának 30, 40 százalékának pedig 25 év alattinak.
A célokat illetően Ratatics Péter közölte, ebben az évtizedben bajnokesélyessé akarnak válni, három éven belül a dobogóért harcolnának, öt éven belül kijutnának a nemzetközi porondra.
„El kell ismerni, hogy a Fradi nagyon jó építkezésen van túl. Ugyanakkor ezt mi gyorsabban, okosabban meg tudjuk csinálni. Szeretünk tanulni másoktól, mások hibájából” – jegyezte meg.
Bár a Népszava úgy tudja,
a Mol leányvállalata 6,2 milliárd forintért vásárolta meg az Újpest FC-ét, a Világgazdaság kérdésére Ratatics úgy felelt, szívesen napvilágra hoznák a pontos vételárat, de az eladó, a belga Roderick Duchatelet kérésére ezt üzleti titoknak minősítették.
Az esetleges fejlesztésekről úgy nyilatkozott az újpesti elnök, hogy eljött az idő a megújulásra, mivel a toldozgatás-foltozgatás ideje lejárt. Hogy mennyit költ a létesítmény és infrastruktúra felújítására a Mol, még a jövő zenéje.
Az olajipari cég újpesti befektetését az alapok letételével kezdi, amelyhez legalább egy év szükséges a klubelnök elmondása alapján. Ezt az időszakot arra is felhasználják, hogy folyamatosan kommunikáljanak a szurkolókkal. A költségvetés a jegy- és bérleteladásoktól, valamint főleg a szponzorációtól függ. Utóbbira reflektálva a IV. kerületiek első embere úgy fogalmazott: „a jó bornak nem kell cégér”.
A társaság sokat tanult a székesfehérvári szerepvállalásából, amikor főszponzorként támogatta a Vidit. „Megtanultuk Fehérváron, hogy a tulajdonossal nem érdemes vitatkozni. Most mi lettünk tulajdonosok, úgyhogy mi döntünk, az ötleteinket nagyban ki is próbálhatjuk végre” – magyarázta lapunknak Ratatics Péter.
A Mol még 2010-ben kötött főszponzori szerződést a székesfehérvári futballklubbal, 2018 júliusában pedig névadója is lett az együttesnek. Az olaj- és gázipari vállalat 13 éven át, 2023 júniusáig járult hozzá a fehérvári egyesület sikereihez. Ez idő alatt a Mol Fehérvár FC
Az évek során több játékost is adott a magyar válogatottnak, a brazil André Alves és Nikolics Nemanja révén ráadásul kétszer is tőlük került ki az NB I gólkirálya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.