BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Lenovo lett a Forma–1 új globális partnere: jöhet a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság

Az F1 és a Lenovo együttműködése olyan technológiai területekre is kiterjed ezután, mint a mesterséges intelligencia, a virtuális valóság és a fenntarthatóság növelése – ezek nagy valószínűséggel a pilóták edzésében is tükröződnek majd.

A Forma–1 bejelentette, hogy a Lenovo lesz a globális partnere és a 2025-ös szezontól kezdve két nagydíj címadó szponzora. A technológiai vállalat és az F1 kapcsolata nem újkeletű, de előbbi most a legnagyobb szponzorok közé lép, olyan cégek sorában, mint az Aramco, a Heineken, a Qatar Airways és az American Express.

2024 Chinese F1 Grand Prix, Forma–1, Lenovo
A Lenovo lett a Forma–1 új nagy globális partnere / Fotó: Florent Gooden / Panoramic / Bestimage

A megállapodás részeként a Motorola, a Lenovo leányvállalata, a Formula–1 hivatalos globális okostelefon-szponzora lesz, míg a Lenovo csúcstechnológiás eszközöket, megoldásokat, szolgáltatásokat biztosít majd a nagydíjak lebonyolításához a pályán és távolról egyaránt. Stefano Domenicali, a száguldó cirkusz elnöke a bejelentésekor a következőképpen fogalmazott: 

Nagyon örülök, hogy a Lenovo globális partnerként csatlakozik a Forma–1-hez, miután technológiai és innovációs kreativitása segítette céljainkat, hogy még több felejthetetlen pillanatot szerezzünk a rajongóinknak.

Az F1 és a Lenovo együttműködése olyan technológiai területekre is kiterjed ezután, mint 

  • a mesterséges intelligencia, 
  • a virtuális valóság és 
  • a fenntarthatóság növelése 

– ezek nagy valószínűséggel a pilóták edzésében is tükröződnek majd.

Yang Yuanqing, a Lenovo vezérigazgatója hozzátette: „izgatottak vagyunk, hogy globális partnerként léphetünk előre a Forma–1-ben. Nemcsak a technológia és a sport jövőjét alakítjuk, hanem biztosítjuk, hogy a legújabb technológiai fejlődések mindenki számára emlékezetes élményeket nyújtsanak világszerte” – írja a Autosport. 

A Forma–1 népszerűségének növekedésével egyre több vállalat kíván csatlakozni szponzorként és partnerként. A Lenovo a japán nagydíjon, 2025. április 6-án lesz az egyik címadó szponzor. Ez a partnerség jól mutatja a technológia és az autósport közötti egyre szorosabb kapcsolatot, amely a jövőben további innovációkat hozhat a sportban.

Magyar technológia a Forma–1 futamán

„Megvan az első sikertörténet és megvan az első magyar vállalat, amely beruházóként jelenik meg Bahreinben” – írta Szijjártó Péter a Facebookon. A külügyi és külgazdasági miniszter közölte, hogy a FestiPay a kormány támogatásával szoftverfejlesztő beruházást hajt végre. 

A FestiPay lesz a bahreini Forma–1-es futam készpénzmentes fizetési szolgáltatója.

A cég korábban úgy fogalmazott, hogy a fesztiválkártya népszerűségének az lehet az oka, hogy a bulizók szeretnék ellenőrizhető módon biztonságban tudni az elkölteni tervezett pénzüket. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.