A világ legnagyobb luxuscikkgyártójának számító francia LVMH és a Formula–1 között 10 éves szponzori megállapodást jött létre, ami 2025-ben lép életbe és olyan márkák vesznek részt benne, mint a Louis Vuitton, a Moët Hennessy és a TAG Heuer. Az egyezség értéke meghaladja az 1 milliárd dollárt, míg az éves szponzori díjak a 100 millió dollárt.
Az együttműködés létrejötte nem meglepő, mivel már korábban kiderült, hogy a Rolex az idei szezon végén távozik a sportágból és a bennfentesek hetekkel ezelőtt a francia luxusipari óriást említették, mint lehetséges új partnert. Az ismert svájci óragyártó 2013 óta az F1 hivatalos időmérőjének szponzora, és a pályákon mindennapossá váltak a jellegzetes zöld és aranyszínű reklámok.
A szerződés elvesztése visszaesés a világ legsikeresebb óramárkájának, amely szorosan kötődik az autóversenyzés élvonalához, emellett tenisz- és lovasversenyeket is szponzorál. Az ügylet egyben rávilágít arra, hogy LVMH próbálja kiaknázni a sportbefektetésekben és a nézettség fellendülésében rejlő lehetőségeket: a cég mintegy 150 millió eurót fizetett azért, hogy a párizsi olimpia prémiumszponzora legyen.
A vállalathoz tartozó Louis Vuitton több reklámkampányt folytatott Cristiano Ronaldo és Lionel Messi labdarúgókkal, valamint Rafael Nadal és Roger Federer teniszezőkkel. Az LVMH azután vette célba az F1-et, hogy az elmúlt években megnőtt a motorsport iránti érdeklődés, amelyet a versenyhelyszínek bővülése és
a Netflix Formula 1: Hajsza a túlélésért (Formula 1: Drive to Survive) című sorozata váltott ki.
A Bloomberg emlékeztet: az LVMH Tag Heuer márkája hosszú múltra tekint vissza a Forma-1-ben és az autósportban: az 1980-as években a Tag Heuer egy kvarcüzemű, élénk színű műanyagházas órát dobott piacra „Formula One” néven, amely több millió példányban kelt el. Az óragyártó idén a Kith sportruházati márkával együttműködve bemutatta az óra limitált kiadású, új változatát.
Az üzletre a csúcskategóriás termékek iránti kereslet lassulása közepette kerül sor: az LVMH részvényei idén eddig 9 százalékot estek, mivel kevesebb luxustermék fogy, főleg Kínában. Ez a vállalatot vezető és annak felét birtokló Bernard Arnault vagyonát 196 milliárd dollárra csökkentette, ezzel visszacsúszott a negyedik helyre a Bloomberg dollármilliárdosokat soroló ranglistáján.
A Forma-1 más cégekkel is megállapodott: például szeptemberben közölte, hogy a Lenovo lesz a globális partnere és a 2025-ös szezontól kezdve két nagydíj címadó szponzora. Az üzlet részeként a a Lenovo leányvállalata, a Motorola a Formula–1 hivatalos globális okostelefon-szponzora lesz, míg a Lenovo csúcstechnológiás eszközöket, megoldásokat, szolgáltatásokat biztosít majd a nagydíjak lebonyolításához a pályán és távolról egyaránt.
A Forma–1 nagy bejelentést tett: partnerséget kötnek a Legóval, melynek keretén belül piacra dobnak több F1 ihletésű terméket. A közlés szerint minden korosztályra gondoltak, így elképzelhető, hogy a legkisebb szettektől kezdve a több ezer darabos Technic modellekig rengetek termék közül válogathatunk majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.