BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
F1 Grand Prix Of Singapore - Practice
Sergio Perez of Mexico drives the Red Bull Racing-Honda RBPT RB20 during practice ahead of the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit in Singapore, Singapore, on September 20, 2024. (Photo by Morgan Hancock/NurPhoto) (Photo by Morgan Hancock / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Óriási üzlet jött létre a Formula-1 és a francia luxusipari óriás között

Egymilliárd dollár értékű, 10 évre szóló szponzori szerződést kötött az LVMH a Formula-1-el. Az LVMH azután vette célba az F1-et, hogy az elmúlt években megnőtt a motorsport iránti érdeklődés.

A világ legnagyobb luxuscikkgyártójának számító francia LVMH és a Formula-1 között 10 éves szponzori megállapodást jött létre, ami 2025-ben lép életbe és olyan márkák vesznek részt benne, mint a Louis Vuitton, a Moët Hennessy és a TAG Heuer. Az egyezség értéke meghaladja az 1 milliárd dollárt, míg az éves szponzori díjak a 100 millió dollárt.

F1 Grand Prix Of Singapore - Practice
Sergio Perez of Mexico drives the Red Bull Racing-Honda RBPT RB20 during practice ahead of the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit in Singapore, Singapore, on September 20, 2024. (Photo by Morgan Hancock/NurPhoto) (Photo by Morgan Hancock / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
A Lenovo után  francia luxuscéggel is szerződést kötött a Formula-1 /Fotó: AFP

Az együttműködés létrejötte nem meglepő, mivel már korábban kiderült, hogy a Rolex az idei szezon végén távozik a sportágból és a bennfentesek hetekkel ezelőtt a francia luxusipari óriást említették, mint lehetséges új partnert. Az ismert svájci óragyártó 2013 óta az F1 hivatalos időmérőjének szponzora, és a pályákon mindennapossá váltak a jellegzetes zöld és aranyszínű reklámok.

A szerződés elvesztése visszaesés a világ legsikeresebb óramárkájának, amely szorosan kötődik az autóversenyzés élvonalához, emellett tenisz- és lovasversenyeket is szponzorál. Az ügylet egyben rávilágít arra, hogy LVMH próbálja kiaknázni a sportbefektetésekben és a nézettség fellendülésében rejlő lehetőségeket: a cég mintegy 150 millió eurót fizetett azért, hogy a párizsi olimpia prémiumszponzora legyen. 

A vállalathoz tartozó Louis Vuitton több reklámkampányt folytatott Cristiano Ronaldo és Lionel Messi labdarúgókkal, valamint Rafael Nadal és Roger Federer teniszezőkkel. Az LVMH azután vette célba az F1-et, hogy az elmúlt években megnőtt a motorsport iránti érdeklődés, amelyet a versenyhelyszínek bővülése és 

a Netflix Formula 1: Hajsza a túlélésért (Formula 1: Drive to Survive) című sorozata váltott ki.

A Bloomberg emlékeztet: az LVMH Tag Heuer márkája hosszú múltra tekint vissza a Forma-1-ben és az autósportban: az 1980-as években a Tag Heuer egy kvarcüzemű, élénk színű műanyagházas órát dobott piacra „Formula One” néven, amely több millió példányban kelt el. Az óragyártó idén a Kith sportruházati márkával együttműködve bemutatta az óra limitált kiadású, új változatát.

Az üzletre a csúcskategóriás termékek iránti kereslet lassulása közepette kerül sor: az LVMH részvényei idén eddig 9 százalékot estek, mivel kevesebb luxustermék fogy, főleg Kínában. Ez a vállalatot vezető és annak felét birtokló Bernard Arnault vagyonát 196 milliárd dollárra csökkentette, ezzel visszacsúszott a negyedik helyre a Bloomberg dollármilliárdosokat soroló ranglistáján.

A Forma-1 más cégekkel is megállapodott: például szeptemberben közölte, hogy a Lenovo lesz a globális partnere és a 2025-ös szezontól kezdve két nagydíj címadó szponzora. Az üzlet részeként a a Lenovo leányvállalata, a Motorola a Formula–1 hivatalos globális okostelefon-szponzora lesz, míg a Lenovo csúcstechnológiás eszközöket, megoldásokat, szolgáltatásokat biztosít majd a nagydíjak lebonyolításához a pályán és távolról egyaránt.

Új Forma–1-es Lego szettek érkeznek, partnerséget kötött a két cég

A Forma–1 nagy bejelentést tett: partnerséget kötnek a Legóval, melynek keretén belül piacra dobnak több F1 ihletésű terméket. A közlés szerint minden korosztályra gondoltak, így elképzelhető, hogy a legkisebb szettektől kezdve a több ezer darabos Technic modellekig rengetek termék közül válogathatunk majd. 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.