BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországon egyedülálló szolgáltatást vezet be a Decathlon

Magyarország egyik legnagyobb sportszergyártója betör a használt termékek piacára. A Decathlon bevezeti a Buyback, azaz a visszavásárlási szolgáltatást a hűségprogramjában részt vevő fogyasztói számára.

A Decathlon új visszavásárlási szolgáltatást vezet be mind a 24 hazai üzletében. A Buyback kezdetben a vállalat saját márkás kerékpárjaira összpontosít, de később valamennyi termékkategóriára kiterjesztenék – írja közleményében a sportszerkereskedő. 

A Buyback, azaz a visszavásárlási szolgáltatást a Decathlon a hűségprogramjában részt vevő fogyasztóinak kínálja
A Decathlon bevezeti a Buyback, azaz a visszavásárlási szolgáltatást / Fotó: Decathlon

A Buybacket, azaz a visszavásárlási szolgáltatást a Decathlon a hűségprogramjában részt vevő fogyasztóinak kínálja. Ennek keretében a saját márkás gyerek- és felnőtt kerékpárokat – az elektromos kerékpárok kivételével – visszavásárolja a francia hátterű cég, majd az üzletekben a szükséges javításokat és felújításokat elvégezve, a „második esély” termékkategóriában belül újra értékesíti. A vásárlók digitális Decathlon ajándékkártya formájában kapják meg a kerékpárjuk utáni összeget.  

A visszavásárlás menete a Decathlonnál 

A fogyasztók először kitölthetnek egy rövid online felmérést, amelynek alapján egy előzetes árkalkulációt kapnak. A vásárlók ezután személyesen leadják a terméket a legközelebbi Decathlon áruházban, ahol cserébe Decathlon ajándékkártyát kapnak. 

A Decathlon ezzel hazai viszonylatban új szereplő lesz a használt kerékpárok piacán.  

Az újítás a vállalat kisebb környezeti terheléssel járó, körkörös üzleti modellre való átállásának egyik eleme. A Buyback szolgáltatás célja, a termékek életciklusának növelése, a kihasználatlan vagy kinőtt sporteszközök visszahozása a körforgásba. A sportszergyártó ezzel is a felelősségteljesebb és fenntarthatóbb fogyasztást szorgalmazza. 

„Egy kétgyermekes családnak jelentős kiadás lehet a folyamatosan növésben lévő gyermekek kerékpárjainak beszerzése, tárolása, így a termékek életciklusának, használatának meghosszabbítása mellett valódi alternatívát tudunk kínálni a felmerülő anyagi terhek csökkentésére is” – mondta Herczeg Lilla, a Decathlon marketing és brand igazgatója.

Eladó nélküli boltok Magyarországon: bemutatjuk, hogy lehet bennük vásárolni – azonosítás, kamerák és önkiszolgáló kasszák

Rövid időn belül akár százötven eladó nélkül is működő bolt működhet Magyarországon. Ezek az új üzletek forradalmat jelentenek a magyar kiskereskedelemben, de például Csehországban már száz ilyet nyitottak. Az eladó nélküli boltok sok szempontból előnyösek, azonban a technológiával meg kell barátkozniuk a magyar vásárlóknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.