A Decathlon új visszavásárlási szolgáltatást vezet be mind a 24 hazai üzletében. A Buyback kezdetben a vállalat saját márkás kerékpárjaira összpontosít, de később valamennyi termékkategóriára kiterjesztenék – írja közleményében a sportszerkereskedő.
A Buybacket, azaz a visszavásárlási szolgáltatást a Decathlon a hűségprogramjában részt vevő fogyasztóinak kínálja. Ennek keretében a saját márkás gyerek- és felnőtt kerékpárokat – az elektromos kerékpárok kivételével – visszavásárolja a francia hátterű cég, majd az üzletekben a szükséges javításokat és felújításokat elvégezve, a „második esély” termékkategóriában belül újra értékesíti. A vásárlók digitális Decathlon ajándékkártya formájában kapják meg a kerékpárjuk utáni összeget.
A fogyasztók először kitölthetnek egy rövid online felmérést, amelynek alapján egy előzetes árkalkulációt kapnak. A vásárlók ezután személyesen leadják a terméket a legközelebbi Decathlon áruházban, ahol cserébe Decathlon ajándékkártyát kapnak.
A Decathlon ezzel hazai viszonylatban új szereplő lesz a használt kerékpárok piacán.
Az újítás a vállalat kisebb környezeti terheléssel járó, körkörös üzleti modellre való átállásának egyik eleme. A Buyback szolgáltatás célja, a termékek életciklusának növelése, a kihasználatlan vagy kinőtt sporteszközök visszahozása a körforgásba. A sportszergyártó ezzel is a felelősségteljesebb és fenntarthatóbb fogyasztást szorgalmazza.
„Egy kétgyermekes családnak jelentős kiadás lehet a folyamatosan növésben lévő gyermekek kerékpárjainak beszerzése, tárolása, így a termékek életciklusának, használatának meghosszabbítása mellett valódi alternatívát tudunk kínálni a felmerülő anyagi terhek csökkentésére is” – mondta Herczeg Lilla, a Decathlon marketing és brand igazgatója.
Eladó nélküli boltok Magyarországon: bemutatjuk, hogy lehet bennük vásárolni – azonosítás, kamerák és önkiszolgáló kasszák
Rövid időn belül akár százötven eladó nélkül is működő bolt működhet Magyarországon. Ezek az új üzletek forradalmat jelentenek a magyar kiskereskedelemben, de például Csehországban már száz ilyet nyitottak. Az eladó nélküli boltok sok szempontból előnyösek, azonban a technológiával meg kell barátkozniuk a magyar vásárlóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.