BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Bővül a kiskereskedelem, de erősíteni kell a fogyasztói bizalmat

Lassan, de biztosan nő a magyarországi kiskereskedelmi forgalom. A húsvéthatás miatt hektikus tavaszi hónapok után a júniusi statisztika már letisztultabb képet mutat a fogyasztásról. Az elkölthető pénz mennyisége gyarapszik a háztartásoknál, viszont az utóbbi évek inflációs sokkja még jelent egy kis visszatartó erőt a pénztáraknál. Az MBH Elemzési Centrum ágazati elemzője szerint javítani kell a fogyasztói bizalmat.
A podcast vendége: Báthori Bence, az MBH Elemzési Centrum ágazati elemzője

Nőtt a boltok forgalma a nyár elején: júniusban a teljes forgalom 3 százalékkal bővült éves szinten. Havi bázison 0,5 százalék volt a plusz. Bár a havi adatok erősen cikcakkosak, továbbra is növekvő trend rajzolódik ki, így az első fél évben 3,1 százalékkal volt nagyobb a boltok forgalma, mint a tavalyi első fél évben. A fogyasztók bizalma továbbra is alacsony, de úgy tűnik, a növekvő reálbérek lehetővé teszik a nagyobb fogyasztást. 

A Szaldó második epizódját itt hallgathatják meg.

 

A nem élelmiszer kategóriában kiugróan, 8,3 százalékkal nőtt az iparcikk jellegű vegyes kereskedések forgalma tavaly júniushoz képest. Az MBH Elemzési Centrum ágazati elemzője szerint ezt az adatot a lakásvásárlásokhoz és felújításokhoz lehet kötni. Az elmúlt időszakban a legbiztosabban növekvő kategórián, a gyógyszer és illatszeren belül a gyógyszer és gyógyászati termékek forgalma júniusban lényegében stagnált, míg az illatszer kategória bővülésének aránya két számjegyű volt. Ez utóbbi számsor a kiterjesztett árrésstopok eredményeit mutatja. A gyógyszerek esetében jelen lehetett a kivárás, ugyanis a kedvezményes árak július elejétől voltak elérhetők, a drogériáknál pedig az árrésstop is hajthatta a forgalmat, ugyanis májusban és júniusban is magas volt a kategória havi és éves bővülése is.

A kiskereskedelem üzleti oldalról mutat kissé negatívabb képet. Nagyon sok üzlet zárt be Magyarországon az utóbbi időben, miközben a működő boltok alapterülete nőtt az országban. Ez azt jelenti, hogy a kisebb üzletek száma csökken, miközben a nagyobb láncok egyre több boltot nyitnak. Beruházási oldalról sem rózsás a kép. A cégek nem mutatnak hajlandóságot a fejlesztésekre.

Korábbi műsorainkat ide kattintva hallgathatják meg.

 

Podcastok

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.