Amikor 2012 tavaszán a Facebook megszerezte az Instagramot, a fotómegosztó alkalmazásnak körülbelül 50 millió felhasználója volt, és a mögötte álló cégnek nem igazán volt pénze. Mivel azonban az applikáció mégis népszerű volt,
Mark Zuckerberg úgy döntött, hogy 1 milliárd dollárt pumpál az egykori versenytársba.
Döntéséhez egyesek szkeptikusan álltak, mások pedig okos lépésnek tartották. Mindenesetre tény, hogy a Facebook tulajdonosának akciója egyre több embert késztetett arra, hogy regisztráljon az Instagramra. A megszűnés szélén álló app tehát egyre több embert kebelezett be, és Zuckerberg befektetése kezdett megtérülni. Főként, hogy 2013-ban a Time magazin máris a legjobb androidos alkalmazások közé szavazta.
A fotómegosztó alkalmazásnak jelenleg 1 milliárd havi aktív felhasználója van, és – tekintve, hogy tele van hirdetésekkel –több, mint biztos, hogy az applikáció sorsa és jövője stabilizálódott. A reklámok által már olyan mennyiségű pénz ömlik be a céghez, amit már kezelni is nehéz lehet,
ám a felhasználókat pont ez zavarja a legjobban.
Ahogy görgetnek a hírfolyamban, kéretlen hirdetésekbe botlanak csizmákról, fagylaltról, napszemüvegről.
Ugyanilyen lázadást váltott ki a felhasználókból a Stories funkció,amelyet a Snapchat ócska és felesleges utánzatának tartottak. A sok negatív hang ellenére azonban Zuckerberg nem tágított a funkció beépítésétől, és ismét neki lett igaza:
a Stories a Facebook-csoport első védelmi vonalává vált a Snapchat ellen.
További stabilitást hozott az Instagramnak, hogy egyre több gigasztár – színész, zenész, sportoló – használja, sőt a tendencia azt mutatja, hogy a sztárok szép lassan elfelejtik a Facebookot, és Instagrmon osztanak meg fontos tartalmakat. A legtöbben már ezt a platformot választják a rajongókkal való kommunikálásra is.
Ezt a jelenséget okosan ki is használják a világ nagyvállalatai, rengeteg pénz tömnek a celebritások zsebébe egy-két fotóért vagy videóért, amivel terméküket reklámozzák. Nem túlzás kijelenteni, hogy
napjainkra az Instagram lett a sztárok első számú brand-építő platformja,
amellett, hogy az átlagos felhasználók számára is megmaradt az az intimitás, ahova a Facebook hiperaktív világa elől menekültek. Azonban végső soron mégis mindenki Zuckerberg karjaiba rohan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.