Figyelemre méltó eredményt hozott a közösségi oldalak felhasználóinak biztonságérzetéről a Groupama Biztosító megbízásából készült országos kutatás. Az ezeket a felületeket legaktívabban használó 18 és 45 év közötti korosztály véleményére voltak kíváncsiak. A felmérés szerint a megkérdezettek 81 százalékát aggasztja személyes adatainak biztonsága, a válaszadók 31 százaléka „egyértelműen nem”, 50 százaléka pedig „inkább nem” érzi biztonságban az adatait. Ez azonban nem is olyan meglepő, ha tudjuk, hogy a válaszadók ötödének – 22 százalékának – visszaéltek már adatával, ráadásul sokan vannak – a válaszadók 6 százaléka –, akikkel ez többször is előfordult.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy az atrocitások miként befolyásolják a felhasználók ragaszkodását a közösségi felületekhez: azok, akik átéltek már valamilyen visszaélést adataikkal kapcsolatban, jóval nagyobb arányban tesznek lépéseket biztonságuk érdekében, mint a többi felhasználó. A személyes adataikkal visszaélést elszenvedők negyede már törölte is profilját valamelyik közösségi médiafelületről, további 20 százalékuk pedig valószínűsíti, hogy törölni fogja.
Elgondolkodtató az is, hogy az összes válaszadó 43 százaléka úgy nyilatkozott, hogy bár a maradást valószínűsíti, de megfordult már a fejében, hogy elhagyjon egy-egy közösségi médiafelületet. A megkérdezettek legnagyobb hányada – 37 százaléka – az ügyintézéshez szükséges, például banki vagy ügyfélkapus jelszavait félti.
Minden ötödik felhasználónak a személyes adatok biztonsága a legfontosabb, de érdekes, hogy fotóikat, videóikat csak feleannyian (7 százalék) féltik, mint például a levelezésüket, üzenetüket (14 százalék nyilatkozott így). A megkérdezett felhasználók 79 százaléka úgy gondolja, hogy ismeri a közösségi oldalak adatvédelmi beállításait, és a válaszadók 68 százaléka az elmúlt egy évben végre is hajtott valamilyen adatvédelmi módosítást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.