BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leleplezte az ismert magyar autókereskedő: ez a valódi baja az elektromos autóknak

Óriási pénzt bukhat az a vásárló, aki drágán veszi meg az elektromos autóját.

„A héten vettem egy E-tron GT-t. Készletre. Tökéletesen konfigurált, minden benne van, amitől jó egy ilyen autó. Bőven 50 millió felett volt az új ára” – írta Várkonyi Gábor autópiaci szakértő a Facebookon.

Óriási pénzt bukhat az a vásárló, aki drágán veszi meg az elektromos autóját.
Leleplezte az ismert magyar autókereskedő: ez a valódi bajuk az elektromos autóknak / Fotó: AFP

A posztban azt írja, hogy a vásárlás három évvel ezelőtt történt. „Most 20 milliónál kevesebbet adtam érte” – tette hozzá. A szakértő szerint

ez így nem lesz fenntartható, mert ezt az értékvesztést az is megérzi, akinek „majdnem tök mindegy anyagilag”. 

A szakértő a posztban kifejti, hogy ha egy R8-at vett volna annak idején valaki, akkor nagyjából a duplájára számíthatna eladáskor ahhoz képest, amit ezért kapott. 

„A gond az, hogy a nyugati piacokon ilyen lízingaknamezőre futunk rá éppen. Tömegével fognak visszajönni az alacsony havidíjakkal a piacra erőltetett villanyautók, amiken darabonként többmilliós buktákkal kell majd számolniuk a házi bankoknak. Eurómilliárdos tételről beszélünk az EU piacán” – írta Várkonyi Gábor.

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy Magyarországon 2024-ben 121,6 ezer új személyautót regisztráltak. A rendkívüli növekedés az elektromos autóknál figyelhető meg: majdnem másfélszer annyi ilyen járművet helyeztek forgalomba tavaly, mint 2023-ban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.