„A héten vettem egy E-tron GT-t. Készletre. Tökéletesen konfigurált, minden benne van, amitől jó egy ilyen autó. Bőven 50 millió felett volt az új ára” – írta Várkonyi Gábor autópiaci szakértő a Facebookon.
A posztban azt írja, hogy a vásárlás három évvel ezelőtt történt. „Most 20 milliónál kevesebbet adtam érte” – tette hozzá. A szakértő szerint
ez így nem lesz fenntartható, mert ezt az értékvesztést az is megérzi, akinek „majdnem tök mindegy anyagilag”.
A szakértő a posztban kifejti, hogy ha egy R8-at vett volna annak idején valaki, akkor nagyjából a duplájára számíthatna eladáskor ahhoz képest, amit ezért kapott.
„A gond az, hogy a nyugati piacokon ilyen lízingaknamezőre futunk rá éppen. Tömegével fognak visszajönni az alacsony havidíjakkal a piacra erőltetett villanyautók, amiken darabonként többmilliós buktákkal kell majd számolniuk a házi bankoknak. Eurómilliárdos tételről beszélünk az EU piacán” – írta Várkonyi Gábor.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy Magyarországon 2024-ben 121,6 ezer új személyautót regisztráltak. A rendkívüli növekedés az elektromos autóknál figyelhető meg: majdnem másfélszer annyi ilyen járművet helyeztek forgalomba tavaly, mint 2023-ban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.