BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Ez mit akar jelenteni?” – szétszedik az olaszok az új turistakampányt, amelyben Botticelli Vénusza szelfizik

Az angol és az olasz nyelvet mosták össze, de így egyiken sem jelent semmit a szlogen, amelyre több millió eurót költöttek.

Saját politikusaik szedik szét Olaszország legújabb turisztikai kampányát, amely óriási botrányt okozott. Az olasz turisztikai hivatal ugyanis megpróbál fiatalosnak tűnni új kampányával, de a dolog a visszájára sült el, az angol és olasz szavakból összemosott szlogen és a szelfiző festményalakok nem nyerték el a többség tetszését. 

Three,Young,Friends,Tourists,Sitting,Lying,In,Front,Of,Colosseum
Three young friends tourists sitting lying in front of colosseum in rome taking selfie pictures with smartphone camera. Sunset with lens flare.
Fotó: Shutterstock

Főleg, miután kiderült, hogy minderre 9 millió eurót égettek el a döntéshozók. Így már valóban kérdéses, hogyan eshetett a meglehetősen furcsa Italia – Open to Meraviglia szlogenre a választás, amely az angol és az olasz nyelvet mosta össze úgy, hogy igazából semmi értelme. Hivatalosan Nyitott a csodára vagy Nyitás a csodára lenne az elgondolás, de így inkább kacifántos lett az üzenet. 

 

Ez meg mégis mi a fenét akar jelenteni? Egyáltalán milyen nyelven van?

 

– fogalmazott meg éles kritikát Vittorio Sgarbi kulturáért felelős államtitkár-helyettes. 

Szintén erős kritikát kapott a kampány „arca” is, aki nem más, mint Sandro Botticelli páratlan műremeke, a Vénusz születésének központi alakja. Csakhogy ezúttal nem a jól megszokott környezetében látható, hanem a Colosseum előtt bicikliző és szelfiző turistaként. Szerencsére legalább ruhát adtak rá, bár Sgarbi éppen ezt kifogásolta. 

A kampányt bemutató turisztikáért felelős miniszter, Daniel Santanché szerint az újításra azért volt szükség, mert a koronavírus-járvány alaposan megtépázta az olasz turizmust, amely azóta sikeresen talpra állt, de kell még némi támogatás. 

A szlogenre ugyanakkor nem tért ki, pedig ahhoz a kormányfőnek is lenne egy-két szava. Giorgia Meloni ugyanis már többször jelezte, hogy szeretné, ha a nagy szervezetek száműznék az angol szlogeneket, és helyettük kizárólag olaszt használnának. A tervek szerint ezt pénzbüntetéssel is szeretnék megerősíteni. 

Egyébként 2015-ben Róma is belefutott hasonlóba a Telegraph cikke szerint, amikor a Very Bello szlogent próbálták bevezetni. Ám akkora lett az ellenállás, hogy végül elvetették. 

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.