Saját politikusaik szedik szét Olaszország legújabb turisztikai kampányát, amely óriási botrányt okozott. Az olasz turisztikai hivatal ugyanis megpróbál fiatalosnak tűnni új kampányával, de a dolog a visszájára sült el, az angol és olasz szavakból összemosott szlogen és a szelfiző festményalakok nem nyerték el a többség tetszését.
Főleg, miután kiderült, hogy minderre 9 millió eurót égettek el a döntéshozók. Így már valóban kérdéses, hogyan eshetett a meglehetősen furcsa Italia – Open to Meraviglia szlogenre a választás, amely az angol és az olasz nyelvet mosta össze úgy, hogy igazából semmi értelme. Hivatalosan Nyitott a csodára vagy Nyitás a csodára lenne az elgondolás, de így inkább kacifántos lett az üzenet.
Ez meg mégis mi a fenét akar jelenteni? Egyáltalán milyen nyelven van?
– fogalmazott meg éles kritikát Vittorio Sgarbi kulturáért felelős államtitkár-helyettes.
Szintén erős kritikát kapott a kampány „arca” is, aki nem más, mint Sandro Botticelli páratlan műremeke, a Vénusz születésének központi alakja. Csakhogy ezúttal nem a jól megszokott környezetében látható, hanem a Colosseum előtt bicikliző és szelfiző turistaként. Szerencsére legalább ruhát adtak rá, bár Sgarbi éppen ezt kifogásolta.
A kampányt bemutató turisztikáért felelős miniszter, Daniel Santanché szerint az újításra azért volt szükség, mert a koronavírus-járvány alaposan megtépázta az olasz turizmust, amely azóta sikeresen talpra állt, de kell még némi támogatás.
A szlogenre ugyanakkor nem tért ki, pedig ahhoz a kormányfőnek is lenne egy-két szava. Giorgia Meloni ugyanis már többször jelezte, hogy szeretné, ha a nagy szervezetek száműznék az angol szlogeneket, és helyettük kizárólag olaszt használnának. A tervek szerint ezt pénzbüntetéssel is szeretnék megerősíteni.
Egyébként 2015-ben Róma is belefutott hasonlóba a Telegraph cikke szerint, amikor a Very Bello szlogent próbálták bevezetni. Ám akkora lett az ellenállás, hogy végül elvetették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.