Az Ifjúságkutató Intézet legfrissebb közvélemény-kutatása szerint a 15–39 éves korosztály harmada tervez külföldi vakációt, negyede pedig szívesen ellátogatna egy fesztiválra.
Az intézet hétfői közleménye szerint a 40 év alattiak nagyjából felére (54 százalék) jellemző, hogy az utóbbi fél évben – költségcsökkentés miatt – lemondott a nyaralásról. A megfontoltabb, árban kedvezőbb vakációs tervek legkevésbé a 15–19 éveseket (46 százalék), leginkább a 35–39 éveseket (59 százalék) jellemzik.
Az iskolai végzettség emelkedésével nő annak a valószínűsége, hogy nem változnak a nyaralási elképzelések: az alapfokú végzettségűek 61 százaléka, a diplomások 43 százaléka mondott le eredeti terveiről
– írták.
Az eredmények alapján elmondható, hogy a 40 év alatti fiatalok harmada (32 százalék) tervezi, hogy a nyáron legalább egy hetet külföldön tölt. A férfiakra inkább jellemző (36 százalék), mint a nőkre (27 százalék), hogy külföldi nyaralást terveznek. Az iskolai végzettség emelkedésével egyre valószínűbb, hogy külföldi nyaralásban gondolkodnak a fiatalok: míg az alapfokú végzettségűek 22 százaléka, addig a diplomásoknak csaknem fele (47 százalék) gondolkodik így – áll a közleményben.
Bankkártya vagy készpénz? Revolut vagy Wise? Hol érdemes pénzt váltani? Így készüljünk pénzügyileg a nyaralásraMár csak néhány hetet kell várni, és kezdődik a nyár. Feltételezhetően a többség már lefoglalta az utazását, befizette a szállását, és sokan biztosan már beszerezték a külföldi úthoz szükséges apróságokat. Az egyik legfontosabb azonban, amikor külföldön nyaralunk, hogy a pénz miatt ne kelljen aggódnunk. Hol váltsunk pénzt a nyaraláshoz, vagy hagyatkozzunk a bankkártyákra? Megéri-e Revolut- vagy Wise-applikációt használni külföldön? Cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ. |
A 2020-as évben a 15–29 éves fiatalok 16 százaléka állította, hogy az előző évben részt vett valamilyen fesztiválon, most ez a korcsoport 29 százaléka tervezi. A 20–24 évesek körében a legmagasabb a részvételt tervezők aránya (32 százalék), míg a 30 évesek és az idősebbek ötöde gondolkodik ugyanígy (20 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.