Késéssel, a maga által szabott határidőket is túllépve, de ma elkezdte utalni a szállásadóknak járó díjakat a Booking.com – tudta meg a Világgazdaság a Magyar Apartmankiadók Egyesületének (MAKE) elnökétől, Schumicky Balázstól.
Több szállásadó jelezte, hogy megérkezett a számlájukra a hetek óta várt bevételük, de még sokan várnak továbbra is a pénzükre a cégtől. Schumicky Balázs szerint
érthetetlen ugyan, hogy miért nyáron, a csúcsforgalom idején végzett pénzügyi informatikai korszerűsítést a Booking.com,
de abban biztos, hogy csődről nincs szó, a rosszul kommunikált leállás végrehajtásába csúszhatott hiba.
Mint arról beszámoltunk, az online foglalást biztosító vállalat belső karbantartásra hivatkozva leállította a számlák kifizetését. Az online közvetítő június közepén e-mailben értesítette a szállásadókat, hogy július 1. és 11. között rendszerszintű karbantartást fognak végezni, ami érinti az átutalásokat, amelyek ezért jellemzően egy hónappal később érkeznek meg a szálláshelyek üzemeltetőihez.
A Booking előbb július 24-re, majd július 27-re, sőt, egyes hírek szerint még később, augusztus 4-re módosította az utalások határidejét, jelezve, hogy azt egy körben fogják rendezni.
A probléma több országot érintett, emiatt már megjelentek a nemzetközi szállásközvetítő oldal csődjéről szóló hírek is. A cég részvényei ugyanakkor csúcsközeli árfolyamon mozognak, ami hatástalanította a vészhelyzetről szóló híreket.
Az ügyben azonban mindeközben panaszeljárás keretében a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálódni kezdett, nem sokkal ezután a Booking.com bejelentette, hogy teljesíti az elmaradt kifizetéseket.
Ez most megtörtént, amint a MAKE elnöke jelezte: valóban elindultak a kifizetések.
Amire a szállásadók vártak, az a június 28-a után kijelentkező vendégek foglalásai voltak. Pontosabban azok az összegek, amelyeket a szállásfoglaló vendégek a Booking.com-nak utaltak el előzetesen.
Vannak szállásadók, akik továbbra is maguk szedik be a szállásdíjat, ami nem teljesen üzembiztos módszer,
hiszen azoktól a szállásfoglalóktól, akik nem jelennek meg az érvényes foglalásuk napján, nem tudják utóbb sem beszedni az elmaradt díjakat. Éppen ezért tértek át többen a biztonságosabb megoldásra, hogy a le nem mondott foglalások miatt ne érje őket veszteség.
Ezt a lehetőséget, a szállásdíjak beszedését és továbbutalását az Airbnb után vezette be a Booking a szállásadóknak
– emlékeztetett Schumicky Balázs. Mára a vendégfogadók nagy része erre a lehetőségre le is szerződött.
Arról nincs hír, hogy a heteken át visszatartott szállásdíjak után – több országról lévén szó, ez együttesen óriási összeg – fizet-e némi kamatot a Booking.com.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.