A Pratt & Whitney közleménye szerint a 2015 és 2021 között gyártott hajtóművek turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, ezért összesen 1200 egységet kell ellenőrizni. A PW1100G típust főképp az Airbus A320neo és A321neo hajtására használják – többségében ezekkel repül a Wizz Air is, az utóbbiból épp a napokban rendelt 75-öt, összességében pedig 183-as flottájából 95 darab az A321neo.
A SimpleFlying azt írja, 200-at még a nyár végéig, a maradék 1000-et jövő szeptemberig nézik át a szakemberek, a Pratt & Whitney anyavállalata, az RTX pedig elismerte, ez jelentős problémákat okozhat a légitársaságoknak, például a Wizz Airnek. Mint megírtuk, a fapados kénytelen volt változásokat eszközölni a menetrendjében, egyes járatait törli a szeptember–októberi időszakban.
Rákérdeztünk, pontosan mely járatokat érinti az intézkedés, ám ezt egyelőre a fapadosnál sem tudják.
A Wizz Air közleménye kiemeli, gyorsított eljárásban ellenőrzi a partnere a hajtóműveket, ám az RTX vezérigazgatója, Greg Hayes a Reuters tudósítása szerint azt mondta, akár 60 napig is tarthat egy egység ellenőrzése. Értelemszerűen tehát addig az adott repülőgép is kiesik a fapados egyébként is feszített menetrendjéből 60 napra.
Az Airportal azt írja,
a hiba nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát,
ettől függetlenül az erőforrásokat le kell szerelni, visszaküldeni a gyártó kijelölt szervizébe, ahol azt teljesen szétszedik, majd a kérdéses alkatrészt átvizsgálják. A hajtóműveket ezt követően lehet újra összeszerelni, valamint visszajuttatni az üzemeltetőhöz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.