Ugrásszerű forgalomnövekedést ért el a nemzetközi viszonylatban is legnagyobb küldőpiacok közé sorolt USA-ból, Dél-Koreából és Kínából a beutazó turizmus Budapesten az év első hét hónapjában tavalyhoz képest – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
Az Amerikai Egyesült Államokból több mint harmadával többen érkeztek, az említett ázsiai országokból pedig csaknem megnégyszereződött a turisták száma. Ezek a piacok nemzetközi viszonylatban is a legnagyobb küldőpiacok közé tartoznak, hatékonyabb megszólításuk érdekében az MTÜ rendszeresen vizsgálja, mit keresnek és hogyan utaznak e három ország turistái.
Mindhárom országból nagy érdeklődést mutatnak hazánk iránt,
így magas turisztikai potenciál rejlik ezekben a piacokban.
Az Egyesült Államokból érkező vendégek körében kiemelkedő a 45 év felettiek aránya, akik a teljes amerikai látogatószám közel felét adják. De egyre nő a fiatalabb párok, családok és incentive (ösztönző vagy jutalomutazásban részt vevő) utazók aránya is.
Dél-Koreából a 25–44 közötti korosztály adta a vendégek 52 százalékát, a Kínából érkezők között ugyanez a korcsoport a turisták 63 százalékát adja. Míg az amerikai és kínai látogatók körében a férfiak és a nők aránya kiegyensúlyozott,
a dél-koreai turisták több mint 60 százaléka férfi.
Mindhárom ország turistái körében a szállodák bizonyultak a legnépszerűbbnek (65-70 százalék), ezen belül is a négycsillagos hotelek, amelyeket minden második utazó választotta. A magán- és egyéb szálláshelyeken ezzel szemben csak a vendégek legfeljebb negyede éjszakázott.
A Dél-Koreából és az Egyesült Államokból érkező turisták a magas költési hajlandóságú látogatók közé tartoznak,
az amerikaiak másfélszer, a dél-koreai utazók pedig közel 10 százalékkal költenek többet, mint az átlag.
A távoli országok turistáit az átlagosnál jobban érdekli a városnézés és a kultúra. Az Amerikából érkező turistákat kiemelten érdekli az épített örökség, a gasztronómiai különlegességek és termálfürdők, amelyek turisztikai szempontból is megkülönböztetik Magyarországot a versenytársaktól – összegezte az MTÜ a kutatását.
Vendéglátók, felkészülni, indul az amerikai turisták rohamaJóllehet az amerikai Conference Board felmérése szerint hamarosan kifúlhat az amerikai fogyasztók lendülete, ez a legkevésbé sem látszik meg az utazási kedvükön. Minden ötödik tengerentúli fél éven belül külföldre készül. |
Dél-Koreából sokan érkeznek üzleti vagy akár munkavállalói, tanulmányi céllal,
Kínából pedig milliókat mozgathat meg egy-egy tévéműsor.
Erre jó példa a Chinese Restaurant című kínai valóságshow, amelynek a forgatási helyszíne idén június és július között Budapest volt. Az első részt már az indulás első hetében több mint 160 millióan követték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.