Szeptember első hévégéjén a veterán járműveké volt a főszerep Keszthelyen, hiszen a Festetics Concours d’Elegance-ra kilátogatók igazi klasszikus különlegességeket és világviszonylatban is ritkaságnak számító autókat láthattak. Az eseményen többek között az 1930-as, 40-es és 50-es évek amerikai átépítéseiből származó hotrodok, ritka motorkerékpárok, 1950 előtt, illetve az 50-es és 60-as évek között gyártott veterán gépjárművek is felsorakoztak. A szépségversenyen és kiállításon összesen több mint 50 klasszikus négykerekű vett részt.
A Festetics Concours d’Elegance a FIVA, a Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége által akkreditált rendezvény, a szervezetet pedig két zsűritag is képviselte az eseményen. A veteránautó-szépségversenyre benevező járművek hét különböző kategóriában kerültek díjazásra.
A Magyar Veteránjárművesek Szövetsége (MAVAMSZ) által felajánlott Legszebben restaurált jármű díjat egy GAZ–13 Csajka nyerte el. A modell a Gorkiji Autógyár (GAZ) 1959-től gyártott luxus kategóriájú személygépkocsija volt. A díjat elnyert példány méltán győzedelmeskedett kategóriájában, hiszen felújítása nem kevesebb mint 14 évig tartott.
A MAVAMSZ által felajánlott másik szakmai elismerés, a Leginkább eredeti, autentikus állapotában megtartott jármű díjat egy Steyr 60-as modell nyerte el. Az eredetileg versenyautóként funkcionáló járművet bevonultatták a második világháború alatt a seregbe, szűk karosszériája miatt azonban kihasználatlanul állt a laktanyában, a háborút követően viszont aknakutató katonák szolgálatába állították. Jelenlegi tulajdonosához az 1970-es években került.
Az esemény egyetlen autós szponzora, a Maserati Wallis Motor jóvoltából a sajtó neves képviselői is részt vettek a rendezvényen. A versenyre nevezett járműveket a sajtó munkatársai is zsűrizték, ők ítélték oda a Sajtó Különdíjat: az elismerést az MG Car gyártmányú, 1933-as L-Type Special modell kapta. A díjon felül a győztes autó tulajdonosa egy hétvégi pihenést is nyert két fő részére a Hotel Vinifera Wine&Spa-ba, ahová a szponzor jóvoltából egy Maseratival érkezhet majd. A verseny keretében két szponzori díj is átadásra került: a SIEL Inczédy és Társa Kft. különdíjat a Lancia Aurelia, míg a Miller Oils Hungary díját egy Jaguar E-Type modell nyerte el. A Közönségdíjra az idei rendezvényen közel 200-an adták le a résztvevők közül voksukat. A módfelett szoros küzdelemben az első és a második helyezett között csupán 4 szavazat döntött. A Közönségdíjat végül egy Mercedes-Benz 180, 220 S limuzin modell nyerte el.
A Festetics Concours d’Elegance 2023-as Best of Show nagydíjának győztes helyéért is számos jármű-különlegesség versengett. A fődíjat érdemlő autó kiválasztásában a Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége (FIVA) szakértői is részt vettek. Egyik legfőbb kritériumuk az eredetiség volt: előnyben részesítették, ha a restaurálási folyamat során minél több eredeti alkatrész, tartozék és hozzávaló maradt a járművön. A zsűri választása végül az 1957-es évjáratú Lancia Aurelia B24 Convertible modellre esett.
A rendkívüli elegáns jármű történelmi aspektusból is kiemelkedőnek számít, hiszen restauráció szempontjából is egy bonyolult jármű, mind technikai megoldásai, mind pedig az alkatrészbeszerzési nehézségek miatt. A modellt ugyanis nagyon rövid ideig, csupán két évig gyártották 1956 és 1958 között, a „convertible” verzióból mindösszesen 571 db készült az egész világon.
A rendezvényre látogatók a pompázatos veteránjármű-különlegességek között klasszikus Maseratikat, többek között például egy Mistral 3700 Coupét, egy Biturbo Spyder, vagy egy Shamalt is megcsodálhattak. Emellett az olasz luxusautó kizárólagos hazai forgalmazója, a Maserati Wallis Motor külön Maserati-szigettel várta az érdeklődőket, ahol kiállításra kerültek a márka aktuális, legújabb modelljei is, úgymint a Ghibli, a Levante, a Grecale és a GranTurismo.
Az eseményre közel ezer érdeklődő látogatott ki az idei ősz első hétvégéjén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.