BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Külföldi valóságshow népszerűsíti Magyarországot

A napokban került adásba a BBC kiemelkedő nézettségű üzleti vetélkedője, „A gyakornok” legújabb szériája az Egyesült Királyságban, amelyben Budapest emblematikus helyszínei mellett a dunai hajózás és az etyeki borkultúra is szerepet kapott. A brit nézők körében közel két évtizede töretlenül népszerű a műsor, amelynek új epizódjában az üzleti világ leendő reménységei többek között a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással.

A nagy múltú brit közszolgálati műsorszolgáltató, a BBC adásait több millió néző követi nyomon a televízióban és az interneten világszerte – derült ki a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) közleményéből. A gyakornok (The Apprentice) című üzleti valóságshow 2005 óta egyre nagyobb nézettséget ér el, az utolsó szériáját több mint 6,5 millióan követték az Egyesült Királyságban.

Tavaly 1,3 millió vendégéjszakát köszönhetett az ágazat a szigetországból érkező utazóknak  / Fotó: AFP

A sorozat legújabb szériájában bemutatott epizód a budapesti és Budapest-környéki helyszíneken játszódik, így többek között megelevenedik a képernyőn a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István-bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margitsziget is. Emellett a szereplők turisztikai látványosságok köré épülő feladatokban is összemérhették talpraesettségüket. Egyeseknek dunai hajós programokat, másoknak pedig etyeki bortúrát kellett szervezniük és értékesíteniük.

A BBC-valóságshow nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen publicitást jelent hazánk számára, éppen a városlátogatások szezonjának kezdetén.

Egy-egy nagy nézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet hazánk iránt, hiszen az adatok alapján tudjuk, hogy a brit turisták 12 százaléka az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik. A magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban, Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére és nagyban hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez ‒ hangsúlyozta Erdei Bálint, az MTÜ turizmusstratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a hazánkba érkező brit utazók közel fele a 19–34 éves korosztályból kerül ki, akik leginkább a magyar fővárosba látogatnak el, de szívesen keresik fel a Balatont és Budapest környékét is. Az Egyesült Királyságból érkező turisták elsősorban Magyarország gazdag kulturális és gasztronómiai termékkínálatát, továbbá egyedülálló fürdőkultúráját kedvelik. Az elmúlt évben közel 20 százalékkal több, 1,3 millió vendégéjszakát köszönhetett az ágazat a szigetországból érkező utazóknak 2022-höz képest.

Az év első két hónapjának brit forgalma 21 százalékkal haladja meg a tavalyit.

 

Budapest és a fürdővárosok nyerték az első hosszú hétvégét

Zalakaroson volt a legnagyobb a belföldi vendégek aránya.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.