Sokkal több pénzt hagytak külföldön a magyarok a második negyedévben, mint tavaly, de a Covid előtti időkhöz képest még kevesebben utaztak, viszont utasbiztosítást többen kötnek, mint bármikor korábban – derül ki a Bank360.hu KSH adatokra épülő elemzéséből.
Tavalyhoz képest nőtt a külföldi utak száma, a második negyedévben
Ugyanekkor a külföldi költésekben ennek többszöröse volt a növekedés:
Az egynapos, vásárlási célú utazások során fejenként átlagosan 45,5 ezer forintot költöttek a magyarok, több mint 20 százalékkal többet, mint tavaly, a többnapos vásárlós utakon fejenként 191 ezer forintot hagytak ott a magyarok, ami 33,3 százalékkal haladja meg a tavalyit.
Hogy pontosan mit vásároltak, csak részlegesen derül ki az adatokból, de
a környező országok alacsonyabb forgalmi adójának köszönhetően számos termék miatt megérheti külföldre menni.
A többnapos vásárlásra utazók például több mint 4,2 milliárd forint értékű tartós és értékes fogyasztási cikket hoztak be az országba, 68 százalékkal többet, mint tavaly.
Az egynapos utakon tartós fogyasztási cikkekre 11,8 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami elmaradt a tavalyitól, de egyéb árucikkekre 31,8 milliárdot, ami több mint 25 százalékos növekedés. Többnapos utaknál a legnagyobb tétel persze a szállás és vendéglátás, áprilistól június végéig 108,5 milliárd forintot költöttek erre a magyarok, 58 százalékkal többet, mint tavaly.
Impozáns a külföldi utazások és költések növekedése, de a statisztika szerint még mindig jóval kevesebben engedhetik meg maguknak a külföldi utazásokat, mint a Covid-járvány előtt.
2019 második negyedévében több mint 3,8 millió egynapos és csaknem 2,4 millió többnapos külföldi útra mentek a magyarok, ennél 2024-ben még 312 ezerrel kevesebb az egynapos és csaknem 240 ezerrel a többnapos utazások száma.
A munkavégzés vagy üzleti célokat szolgáló utazások száma nem csappant meg, sőt növekedett, a tartósabb elmaradás a vásárlási és szabadidős célú utaknál, valamint a rokonlátogatásoknál következett be, és a többnapos utak időtartama is rövidebb lett. Akkor átlagosan 6,4 napig tartott egy külföldi út, az idén már csak 5,7 napig. Egyedül a szabadidős célú kiruccanások lettek valamivel hosszabbak, átlagosan kicsit több mint hatnaposak.
A külföldi utazások számánál nagyobb mértékben nőtt a megkötött utasbiztosítások száma a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint.
Járatkésések: egyre kevesebben terveznek repülni megfelelő védőháló nélkülA repülős utazásra készülőknek idén már legalább a hetven százaléka köt biztosítást, ami jóval nagyobb arány, mint az autóval, vonattal nyaralni indulók körében. Az utasbiztosítások iránti kereslet megugrásában az utazási láz mellett egyértelműen a csaknem mindennapossá vált, kisebb-nagyobb repülőjárat-késések játszanak nagy szerepet – tudta meg a Világgazdaság. |
A Bank360.hu szerint a szolgáltatók között nagy a verseny, hiszen az utazást tervezők már könnyen össze tudják hasonlítani az egyes konstrukciókat és ez alapján rögtön meg tudják kötni a szerződéseket. Ezáltal hiába emelkedett a szerződések száma kiugróan, az egyszeri díjas utasbiztosítások díjbevétele ennél kisebb mértékben, 7,6 százalékkal növekedett, a negyedévben megközelítette a 4,4 milliárd forintot.
A második negyedévben a két legnépszerűbb külföldi úti cél Ausztria és Szlovákia volt, előbbi országba 1,85 millió utazás történt, az utóbbiba 1,14 millió. Románia a harmadik 361 ezer, Németország a negyedik 323 ezer úttal.
Ausztriába, Szlovákiába, Szlovéniába jellemzően alig több mint egy napra látogatnak ki a magyarok, a népszerű nyaralóhelyekre, Spanyolországba, Görögországba, Franciaországba, Olaszországba vagy az Egyesült Királyságba inkább egy hétre mennek. A kint töltött éjszakák számában ennek ellenére Ausztria vezetett a második negyedévben Németország és Szlovákia előtt.
Egy átlagos magyar turista akkor költ a legtöbbet, ha az Egyesült Államokba utazik,
fejenként átlagosan 484 ezer forintot,
Európán belül a három dobogós ország Hollandia (252 ezer forint), Németország (240 ezer forint) és Franciaország (206 ezer forint) lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.