A gyógyvízből turisztikai bevétel lesz, és a metángáz is teljes egészében hasznosul a város a hő- és áramtermelésében.
A stabilan több mint évi egymillió vendégéjszakával és Siófokkal szoros versenyben az egyik legnépszerűbb vidéki turisztikai központként jegyzett Hajdúszoboszló minden túlzás nélkül a hazai fürdőgyógyászat egyik fellegvára.
A hajdúsági fürdőváros már a hatvanas-hetvenes években – mai kifejezéssel élve – okosvárosként fejlődött azzá, ami sikerének egyik alapja.
A mai Mátyás király sétány szállodasorának helyén lévő senki földjét az akkori városvezetés vállalatoknak és szakszervezeteknek ajánlotta fel, hogy építsenek oda üdülőket.
A rendszerváltáskor a gyógyüdülők átalakultak gyógy- és wellness-szállodákká, ahová bevezették a gyógyvizet, amit napi kvóta szerint a Hungarospatól vásárolnak a hotelek. A 72 fokos gyógyvíz 45–47 fokra lehűtve érkezik a töltő-ürítő medencékbe, ahol napközben pótolják, éjszaka pedig leeresztik és reggelre friss vízzel töltik fel.
A turizmus Hajdúszoboszlón sok évtizede a legjelentősebb iparág, a szállodaiparban és vendéglátásban dolgozók nagy része helybeli. Ez hatalmas versenyelőny sok más turisztikai központtal szemben, ráadásul kellemes mellékhatással is jár, hiszen az ott élők valóban szeretik a turistákat.
Hajdúszoboszló sikere több lábon áll, ráadásul minden lába egy irányba tart, összehangoltan lépked
– fogalmazta meg a Világgazdaságnak Márkus Sándor, a Hajdúszoboszlói Vendéglátók Egyesületének elnöke.
A maga is több szállodát, többek között a Hotel Aurumot igazgató tapasztalt szakember szerint a város legnagyobb előnye, hogy polgármestere az a Czeglédi Gyula, aki előtte több mint 20 évig a Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő vezérigazgatója volt, ezáltal a turizmus előtte nyitott könyv, mindennel tisztában van, ráadásul nagyban támaszkodik a szakmai szervezetekre, a vendéglátók egyesülete mellett a Hajdúszoboszlói Fizetővendéglátósok Szövetségére is.
Hajdúszoboszlón folyamatos egyeztetés zajlik a Hungarospa, a helyi TDM, a Tourinform szakemberei és a Hajdúszoboszlói Kovács Máté Művelődési központ képviselői között, mert a turisztikai és marketing munkát végző szervezetek együttműködése a kulcs – vallják a helyiek.
A gyógyvíz miatt a fürdőváros vonzereje egyenletes és állandó, a fürdőgyógyászati kezelésre érkező vendégkör kiválóan passzol a hétvégi pihenésre érkezőkkel.
A gyógyturista ugyanis vasárnap érkezik és jellemzően 4-5 napig marad.
A jódos-brómos szoboszlói gyógyvízre nem ült rá a város, folyamatosak a kutatások, a hatását sok szempontból vizsgálják, különböző készítmények előállításán dolgoznak a szakemberek – árulta el Márkus Sándor, hozzátéve, hogy sok idő, akár öt-tíz év is eltelik, mire egy új termék, vagy kúra piacra kerül, ezért is őrzik hétpecsétes titokként a sokéves utókövetéssel igazolt részeredményeket.
Jövőre jelentős kampányév lesz Hajdúszoboszlón, ahol
a vendégek és a vendéglátók együtt ünnepelhetik meg a gyógyvíz felfedezésének 100. évfordulóját.
Az igazán jó sztorik a legendákból, a történelemből és a hagyományokból lesznek – mondta a vendéglátók egyesületének elnöke, a Hotel Aurum igazgatója, aki egyelőre nem mondott részleteket a rendkívül izgalmasnak és vendégcsalogatónak szánt centenáriumi év aktivitásairól. Egyelőre annyi tudható, hogy a visszaszámlálás elkezdődött, jövőre startolnak az ünnepi év akciói.
Európa legnagyobb fürdőkomplexumának városát évről évre több külföldi nyaraló és gyógyturista keresi fel, így hamarosan meglesz az idei egymilliomodik vendégéjszaka Hajdúszoboszlón. Tavaly novemberben, idén viszont már október közepén megünnepelhetik az impozáns fordulónapot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.