Az európai vasúti szolgáltatások elmaradnak az elvárásoktól és a drága jegyárak nem feltétlenül jelentenek magasabb színvonalú szolgáltatásokat – állapította meg a Transport and Environment (T&E) kampánycsoport, amely a kontinens 27 különböző vasúttársaságát rangsorolta.
A T&E azt találta, hogy
az egész ágazatot meg kell reformálni, mivel a vasúttársaságok összességében nem nyújtanak kielégítő szolgáltatásokat.
Az utazási szolgáltatók közti különbségek azt mutatják, hogy jelentős javulásra van tér. Mivel az ágazat magától nem tudja rendezni az ügyeket, a csoport szerint a politikának kellene sürgősen beavatkozni.
A vasúttársaságokat a következő szempontok alapján értékelték: jegyárak, különleges viteldíjak és kedvezmények, megbízhatóság, foglalási tapasztalat, kártérítési politika, utazási tapasztalat, éjszakai utazás és kerékpárszállítás.
A rangsor élén az olasz Trenitalia végzett, amely 10-ből 7,7-es átlagpontszámot kapott és ő nyújtja a legjobb utazási élményt. A megosztott második a svájci SBB lett 7,4-es átlagpontszámmal, amely a vonatok pontosságával emelkedett ki a mezőnyből. Szintén másodikként végzett a cseh RegioJet lett, amely a kontinens legkedvezőbb jegyárait nyújtja a tömegközlekedőknek.
A lista végén a francia Eurostar végzett 4,9-es átlagpontszámmal. A vasúttársaság árait magasra szabta, míg a pontossága a legrosszabb. A jelentés szerint az Eurostar majdnem kétszer olyan drága, mint más európai szolgáltatók hasonló hosszúságú útvonalakon. A vállalat 0 pontot kapott az éjszakai vonatközlekedésre és a kerékpárszállításra is.
Az Eurostar meglepődött a felmérés eredményein és nem ért egyet azokkal. A vállalat szerint az adatgyűjtés óta számos változás történt a szolgáltatásban, így a minősítés semmiképpen nem állja meg a helyét az Euronews értesülése szerint.
A francia vasúttársaságot a görög nagy sebességű Hellenic Train előzte meg 5,1 átlagpontszámmal, amit fej-fej mellett a francia Ouigo és a svéd Snalltaget hagyott le 5,2 ponttal. A Hellenic Train az éjszakai szolgáltatásban szerepelt a legrosszabbul, 0-s pontszámmal, az Outigo az Eurostarhoz hasonlóan 0 pontot kapott az éjszakai vonatközlekedésre és a kerékpárszállításra, míg a Snalltaget a megbízhatóságra kapta a legrosszabb, 0-s pontszámot, mivel az utasok gyakori késésekre és járatkimaradásokra panaszkodtak.
A magyar MÁV az alsóközépmezőnyben végzett 5,8-as átlagpontszámmal.
A Magyar Államvasutak nem szolgáltatott késési adatokat a felmérés készítőinek, ezért a megbízhatóságra 0 pontot kapott.
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke egységes digitális helyfoglalási és jegyértékesítési rendeletet sürget. Az uniós rendszerrel az utasok könnyedén foglalhatnának jegyet akár Európa egyik végéből a másikba, több szolgáltató és vonatjárat igénybevételével. Cél emellett az is, hogy az utasoknak ne kelljen aggódniuk a csatlakozások lekésése miatt, ám ha mégis előfordulna, akkor uniós utasjogokkal élhetnének.
A MÁV elárulta, hogy mennyit késtek a vonatok – meglepő eredmény született
Novemberben tíz vonatból valamivel több, mint hét közlekedett pontosan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.