BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Íme, a leggazdagabb és legszegényebb települések

A CID Cég-Info Kft. kiadta marketing célra készített, tényadatokra épülő Jövedelemindex és Fogyasztói Index adatait. Eszerint az összes legális jövedelem 2007-ről 2008-ra 12 százalékkal növekedett.

Ez a növekedés az egyes településeket különböző módon érintette.

Az év során jelentős változások voltak a települések egy főre jutó jövedelem szerinti rangsorában.

A sorrendben jelentős változást mutat Telki, amely évek óta vezette a jövedelmi listát, visszaesett a 2007 évi első helyről az ötödik helyre.

Solymár jelentősen javított a 2007-évi huszonötödik helyén és azt 2008-ban a tizennyolcadik helyre cserélte.

Lényeges változást jelent, hogy két budapesti kerület is kiesett a 2007-es huszonötös listából. Ilyenek a VI. és a XIII. Budapesti kerületek. Ezek a változások azt mutatják, hogy település szinten növekedtek a felső jövedelmi körbe tartozó, Budapesten kívüli települések.

Az országos jövedelem különbségek a két év során jelentősen csökkentek. Míg a jövedelmi olló (a legmagasabb települési átlagjövedelem és a legalacsonyabb átlagjövedelem aránya) 2007-ben 7,8 szoros volt, ez az arány 2008-ra 5,3 szorosra csökkent.

A Fogyasztói Index több mint kétszáz termék és szolgáltatás abszolút számban mért fogyasztása mellett az összehasonlítást lehetővé tevő egy főre jutó fogyasztást is bemutatja.Az adatbázis a Jövedelemindexhez hasonlóan országosan, település és irányítószám szinten tartalmaz adatokat.

Az adatok alkalmasak a boltok, szolgáltatóházak vonzáskörzetében a várható kereslet meghatározására, beruházások előkészítésére, a lakosság termékcsoportonkénti potenciális vásárlóerejének meghatározására.


Az összefüggések bemutatására a fogyasztás és a jövedelem között korrelációs együttható értékét használjuk. A korreláció értéke -1 és 1 között változik. A szám azt mutatja, hogyan változik az egyes termékcsoportra költött összeg a jövedelem növekedésével. A -1 hez közeli szám azt jelenti, hogy a szegényebbek nagyobb arányban költenek az adott termékcsoportra, 1 közeli érték azt jelenti, a termékcsoportra a gazdagabbak arányosan többet költenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.