Az MTI úgy tudja, adómentes marad a nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek napidíja, valamint a gépjárműadó mértéke a légrugós, vagy azzal egyenértékű paraméterekkel rendelkező haszongépjárművek esetében nem emelkedik.
Két fuvarozószervezet vasárnap nyílt levélben kérte az országgyűlési képviselőktől, hogy ne szavazzák meg azt a törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete azt kérte a képviselőktől, hogy a részletes vitában vegyék figyelembe a javaslataikat.
A két szervezet - állításuk szerint - összességében több mint hatezer hazai közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás nevében arra hívta fel a figyelmet, hogy a törvénymódosítás aránytalanul és méltatlanul hátrányos versenyhelyzetet eredményezne a hazai vállalkozások számára a környező országok cégeivel szemben. Az érdekképviseletek a levélben hangsúlyozták: az szeretnék, hogy "a problémák ne az utcán jelenjenek meg, és ne ott oldódjanak meg". Ehhez azonban szükségesnek tartják, hogy a törvényalkotási folyamatok során átgondolt, és a kérdések valamennyi nézőpontját megvizsgáló döntések szülessenek, és ezek a válságkezelésre hivatkozva ne sodorják végveszélybe egy teljes alágazat működését.
Azt javasolták: maradjon meg az üzemanyag-megtakarítás adómentessége, de az ellenőrizhetőség érdekében szigorodjanak az üzemanyag-megtakarítás elszámolására vonatkozó előírások. Véleményük szerint szintén adómentesnek kellene maradnia a nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek napidíjának. Az adómentesen elszámolható napidíj mértékét az európai uniós országok által alkalmazott minimum 30 eurós összeghez kellene igazítani.
A fuvarozók javasolták továbbá, hogy - az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének megemelésével párhuzamosan - a kormány vezesse be a kereskedelmi gázolajárat és az adó egy része a közúti közlekedési szolgáltatóknak legyen visszaigényelhető. A levél szerint azt is szeretnék, ha a gépjárműadó mértéke a légrugós, vagy azzal egyenértékű paraméterekkel rendelkező haszongépjárművek esetében - tekintettel azok útkímélő tulajdonságára - ne emelkedjen a jelenlegi 1.200 forint /100 kilogrammos mértéket meghaladó szintre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.