Személyautókra is kivetné a megtett úttal arányos autópályadíjakat a kormány.Döntés hivatalosan nincs, de az e-matrica fokozatosan szűnne meg: elsőként a négynapos, utoljára az éves címke tűnne el - értesült a Népszabadság.
Orbán Viktor kormányamagáévá tette elődje terveit: kapuk nélkül ugyan, de a megtett úttal arányos sztrádadíjak bevezetése eldöntött kérdés. Csak az átállás időpontjáról kell határozni, na meg arról, ki legyen a gazdája a több tízmilliárd forintos beruházásnak. Megszerzéséért a fejlesztési, a nemzetgazdasági, a közigazgatási és a belügyi tárca egyaránt lobbizik. A versengő döntéshozóknak azt mondták, az új rendszert „az autóstársadalom kétharmada támogatja”.
Kilométerenként nettó hat forint – 2009-es árakon számolva ennyivel sarcolnák meg a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) szakmai anyagaira alapozva a használatarányos útdíjrendszer bevezetését követő években az autópályákon személygépkocsival, motorkerékpárral közlekedőket. Elvben csak néhány fillérrel többet kérve annál az elméleti díjszintnél, amit a szakértők szerint az e-matricás rendszerben átlagosan fizetnek egyetlen kilométerért az autósok. Az új díjszedés talán 2013–2014-es indulását követően elsőként a négynapos, egy évvel később a tíz napra érvényes heti e-matrica szűnne meg. Újabb egy-két év elteltével, valamikor 2017–2018 táján a havi címke tűnne el, 2019-re pedig az éves átalánydíjnak is búcsút lehetne mondani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.