Markus Beyrer újságírók előtt azt mondta: a közberuházások célzott növelésével és a megfelelő tőkeáttételezéssel megvalósítható az, hogy az Európai Beruházási Bank (EIB) és az uniós büdzsé forrásainak bevonásával körülbelül 20 milliárd euró induló tőke valóban 300 milliárd eurónyi beruházást valósítson meg. A főigazgató szerint már a terv bejelentésének első pillanatától nyilvánvaló volt, hogy ennyi pénzt nem lehet pusztán közpénzből előteremteni.
Beyrer úgy vélte, hogy bár az európai gazdaságból 300 milliárd eurónál több pénz hiányzik a válság miatt, a Juncker által tervezett csomag "kezdetnek nem rossz".
A főigazgató szerint uniós szinten ki kell használni a tagállamok államháztartását keretek közé szorító stabilitási és növekedési paktumban rejlő rugalmasságot, valamint hatékonyabban kell felhasználni az uniós költségvetés forrásait, az EIB-nek pedig nagyobb feladatot kell vállalnia és a jelenleginél rizikósabb projektekben is részt kellene vennie.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a válság előtti hibákat nem szabad megismételni, infrastrukturális téren például nem szabad a semmibe vezető utakat és felesleges repülőtereket építeni.
A beruházások növelését gátló legjelentősebb akadálynak a BusinessEurope vezetője a bizonytalanságot nevezte, amely a többi között a szabályozói környezetben is tetten érhető. Mint mondta, a vállalatokkal egyeztetve ez mindig az első három megjelölt probléma között volt.
A főigazgató szerint sok vállalat azért fektet be Európán kívül, mert a kontinensen magasak az üzleti tevékenység költségei, például az energiaköltségek, de a vállalatokra nehezedő adóterhek is túl nagyok. Beyrer úgy vélte: a piaci be- és kilépés költségei is magasak, valamint továbbra sem ideális a finanszírozási környezet; kevés a rendelkezésre álló forrás, és nehéz hozzájutni.
"Nem létező pénzt nem lehet létrehozni,, de a meglévő források felhasználási hatékonysága javítható, amit mindig is kértünk" - mondta Markus Beyrer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.