A 18-24 éves korosztály számára kiemelten fontos, hogy egy bank milyen online csatornákat biztosít az ügyintézésre, de az internetbank már az idősebbek körében is alapszolgáltatásnak számít. Bár a mobilapplikáció népszerűsége egyelőre nem közelíti meg az internetbankét, a jövőben ebben jelentős változás várható.
Az 5,2 millió felnőtt magyar internetező 89 százalékának van bankkapcsolata, háromnegyedük az elmúlt évben járt bankfiókban ügyet intézni. Közel ugyanennyien használták erre a célra bankjuk internetbankját is, míg mobilalkalmazást 10 százalékuk vett igénybe – derült ki a CIB Bank megbízásából az NRC által készített reprezentatív felmérésből. A bankfiókot legtöbben adatmódosításra, készpénzbefizetésre, készpénzfelvételre, átutalásra, illetve érdeklődés, tájékozódás, személyes tanácsadás kapcsán keresik fel, de természetesen számlanyitás is itt történik, hiszen erre egyelőre online csatornákon nincsen lehetőség, az aláírást mindenképp személyesen kell megtenni.
Internetbankkal a megkérdezettek 76 százaléka rendelkezik, harmaduk legalább heti rendszereséggel használja is ezt a csatornát, és ugyanennyi azok aránya, akik havonta legalább egyszer internetbankolnak. Több mint 50 százalékuk amit csak tud, ezen a csatornán intéz. A legtöbben átutalásokat indítanak, illetve számlatörténetüket, egyenlegüket ellenőrzik, de közel ötödük a csoportos beszedési megbízások beállítását, illetve közüzemi számlák befizetését is itt intézi, és érdeklődés, tájékozódás, valamint mobilegyenleg feltöltés céljából is sokan lépnek be az internetbankba.
A CIB Bank célja, hogy ügyfelei igényeit szem előtt tartva folyamatosan fejlessze online csatornáit. A tavaly tavasszal elindított mobilalkalmazásunkat ma már több mint százezer elégedett ügyfelünk használja, és az applikációt folyamatosan új funkciókkal bővítjük, hogy minél több banki ügy elintézhető legyen ezen a csatornán. Emellett idén nyáron elindul új internetbankunk is, amely ugyanazt a felhasználóbarát felépítést követi majd, amelyet a mobilalkalmazás esetében már megszokhattak tőlünk” – mondta Molnár Péter, a CIB Bank digitális csatornáinak vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.