Rövid távon megduplázódhat a hétszemélyes családi autók értékesítése a magyar piacon, középtávon pedig jócskán megugorhat a kategória eddigi piaci részesedése – vélekedik a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.
Gablini Gábor a Világgazdaságnak azt mondta, hogy az MPV- (Multi Purpose Vehicle, egyterű) szegmens itthon méltánytalanul háttérbe szorult, a vasárnap bejelentett kormányzati programmal viszont meglehet az eszköz ahhoz, hogy ez változzon. Orbán Viktor miniszterelnök tájékoztatása szerint a legalább három gyermeket nevelő családok hétszemélyes, új jármű vásárlásához 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek.
A Datahouse vonatkozó adatai szerint tavaly mintegy hétezer MPV-t helyeztek újonnan forgalomba Magyarországon, ami alig 5 százalékos részesedés a teljes személyautó-piacon.
Ez egyébként 2 százaléknál is nagyobb visszaesés a 2017-es statisztikához képest. A hétszemélyes kivitel nem csupán az MPV-osztályon belül érhető el, hanem a SUV-nál (Sport Utility Vehicle, közúti közlekedésre tervezett terepjáró) is, bár csak elvétve. Utóbbi kategória keresettsége az elmúlt időszakban látványosan megugrott, 2018-ban több mint 51 ezret adtak el belőle, ez 37 százalékos arány a 136 ezres újautó-piacon.
A Gémosz elnöke arról is beszélt, hogy reményeik szerint a támogatási rendszer már idén elérhetővé válik, a keretek meghatározásához pedig jó mintát adhat az e-Mobi működése: az állami tulajdonú társaság egyebek mellett a tisztán elektromos meghajtású autók állami, legfeljebb 1,5 millió forintos összegről szóló pályázatát bonyolítja.
Az itteni ügyintézés hosszadalmas, ezt le kell rövidíteni a családok esetében
– emelte ki. Gablini szerint a kínálat bővítése is szükséges, ez ugyanis nem teljes körű, a paletta főképp az alacsonyabb árkategóriájú típusok esetében foghíjas.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.