A magyar vásárlók hazafiasságból vásárolnak inkább magyar terméket, 36 százalékunk 5 százaléknál kisebb árkülönbség esetén a hazai terméket választja – mondta Szabó Péter, a Cetelem Bank vezérigazgatója a hitelintézet európai kutatása alapján.
Az európai válaszadók túlnyomó többsége azt is figyelembe veszi, hogy a helyi termékek vásárlása pozitív hatással van a gazdaságra és a többségük azzal is tisztában van, hogy a foglalkoztatottságot is segíti a belföldi termékek választása. A tudatosság más szempontból is előtérbe kerül: a helyi termékek preferálása a környezet szempontjából is kedvezőbb. Az európaiak 94 százalékának garanciát jelent, ha a hazai terméket választja, ez egyfajta minőségbiztosításként jelenik meg, különösen a németek, az osztrákok, olaszok hangsúlyozták ezt.
A magyar fogyasztók 84 százaléka választ szívesen hazai élelmiszert, míg az egyéb termékcsoportokból ennél jóval kisebb arányban válogatnak, nálunk gyártott autót minden ötödik vásárló választ – magyarázta Szabó Péter.
A kézművesek, kereskedők tesznek a legtöbbet a helyi termékek elismeréséért, a szövetségek is jelentősen adnak hozzá ehhez, a cégek, az EU, a kormányok és a média ennél kisebb arányban segíti a helyi termékek reklámozását a fogyasztók szerint. A vásárlók alapvetően elvárják, hogy a hazai termékek külön jelölést kapjanak. Egyre több boltban találhatunk kifejezetten helyi termékeknek fenntartott polcokat.
A magyar fogyasztók 54 százaléka szerint a helyi termék választása társadalmi kapcsolatokat teremt, míg az európai átlag ezen a téren mindössze 30 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.