Ma tehetik meg utoljára első nyitó ajánlatukat azok a vasúti járműgyártók, amelyek ötven regionális villamos motorvonatot szeretnének eladni a MÁV-Start Zrt.-nek. A járműveknek felsővezetékes és akkumulátoros hibrid meghajtásúaknak kell lenniük úgy, hogy pusztán akkumulátorral legalább nyolcvan kilométert meg tudjanak tenni. Az előminősítéseken a Világgazdaság értesülése szerint
az Alstom, a Bombardier, a Skoda és a Stadler van túl, így ezek készülhetnek a közbeszerzés több hónapos tárgyalásos szakaszára.
A fordulópontjához érkezett pályázatot az állami személyszállító vasúttársaság már másodízben írta ki,
az első tavaly májusi közbeszerzését ugyanis júniusban visszavonta, hogy kiegészíthesse néhány feltétellel: a pályázat elbírálásakor már több pontot ér, ha nagyobb az akkumulátorral elérhető hatótávolság, a járműveknek pedig szinkronüzemben kell működniük a MÁV-Start 415-ös sorozatú FLIRT-flottájával.
Akkumulátoros hibrid rendszerű járművel lényegében az összes neves nemzetközi gyártó megjelent az Indóház Online korábbi cikke szerint, amely a Siemenst is esélyesként említi, de a Skoda nincs a listáján. A lap a FLIRT Akkura (Stadler), az akkussá alakított Talent 3-ra (Bombardier) és a Coradia Continental akkumulátoros változatára (Alstom) hívta fel a figyelmet. Az ötven zéróemissziós vonatból húsznak 200, harmincnak 150 ülőhelyesnek kell lennie. Az első tételt 2023–2024 között, a másodikat 2024–2029 között várja a majdani megrendelő.
Az új vonatok alkalmazási helye erősen függ attól, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. villamosítási tervei hogyan valósulnak meg
– mondta korábban Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. A társaság számításai szerint az új vonatok bevetésével és az eszközök átcsoportosításával járművenként évi 73 millió, összesen pedig 3,6 milliárd forint takarítható meg.
Az Alstom és a Stadler ringbe száll az 54 szerelvényből álló HÉV-park cseréjére szóló megbízás első csomagjáért is, ehhez március 3-ig kell beadniuk a tárgyalássorozathoz vezető ajánlatukat. A MÁV–HÉV tavaly szeptemberi felhívása 42 szerelvényre szól, a vonatok a szentendrei, valamint a békásmegyeri (H5), a ráckevei (H6) és a csepeli (H7) vonalain futnának. Lehívhat a társaság további tizenkét vonatot is, de ekkor legalább hatot kell megrendelnie. Az új HÉV‑ek legalább 235 és legfeljebb 300 ülésesek lesznek, moduláris és végig átjárható kialakításúak, továbbá 75‑90 százalékban alacsony padlósak. 2023–2025 között állnának forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.