A British American Tobacco (BAT) dohányipari cég bevétele tavaly 0,4 százalékkal, 25 milliárd 776 millió fontra csökkent, változatlan devizaárfolyam mellett a bevétel ugyanakkor 3,3 százalékkal nőtt.
A cég szerdán azt közölte, hogy a működési nyeresége 9 milliárd 962 millió font volt, 10,5 százalékkal nagyobb a 2019. évinél.
A cég bevétele a tradicionális dohánytermékek eladásából 1,1 százalékkal, 22 milliárd 752 millió fontra csökkent, a nem tradicionális dohánytermékek értékesítéséből származó bevétele ugyanakkor 14,9 százalékkal, 1 milliárd 443 millió fontra emelkedett. A cég azzal számol, hogy ez utóbbi kategóriába tartozó termékekből a bevétele eléri majd az 5 milliárd fontot 2025-ben.
A BAT tavaly 683 milliárd szál cigarettát értékesített, 4,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, miközben Oroszországban, az Egyesült Államokban, Brazíliában, Törökországban és Bangladesben növelte az eladási számot.
A legnagyobb európai dohánygyártó idén a globális dohánypiac mintegy 3 százalékos szűkülésére számít
és arra, hogy a bevétele 3-5 százalékkal, 26,55-27,06 milliárd fontra nő változatlan devizaárfolyamok mellett.
A BAT a magyar piacon a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. révén van jelen, amely a Pécsi Dohánygyár felvásárlásával jött létre 1992-ben. A cég mintegy 900 alkalmazottat foglalkoztat a vállalat honlapja szerint. A BAT vállalatcsoport a világ több mint 180 országában van jelen, mintegy 53 ezer embert alkalmaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.