Újra az online oktatásra és az otthonlétre készültek a magyarok az ideiglenes boltzár első hetében – derül ki a MediaMarkt adataiból.
Meglepő módon ugyanakkor felfutott a videojáték iránti érdeklődés is, az otthoni tanuláshoz köthető eszközök mellett ugyanis a játékkonzolokat vitték a legjobban.
A fokozott vásárlási kedv hatására a március 8-i üzletzárást követő héten mintegy megháromszorozódott a forgalom és 70 százalékkal nőtt a látogatószám a műszaki kereskedő webáruházi felületén.
A műszaki áruházlánc a kormány döntésének megfelelve március 8-tól átmenetileg zárva tartja fizikai áruházait, és a vásárlókat a webáruházán keresztül szolgálja ki.
A bejelentés hatására jelentősen nőtt a forgalom a fizikai áruházakban a zárást megelőző hétvégén, a boltzár első hetében pedig a műszaki áruházlánc online felületének forgalma mintegy háromszorosára nőtt az előző hetekhez képest.
A bejelentés hétvégéjén az online felület látogatottsága 74 százalékkal nőtt a tavaly március azonos hétvégéjéhez képest. A tendencia a bezárás első hetében is kitartott, ekkor szintén 70 százalékkal magasabb online látogatószámot regisztrált a vállalat a tavalyi év azonos időszakához képest.
A vásárlók, úgy tűnik, az otthoni oktatásra, munkavégzésre, illetve elhúzódó bezártságra készültek. A boltzár előtti hétvégén, illetve az első héten a MediaMarkt webáruházában vásárolt top termékek listáján a notebookok és kiegészítők (fülhallgató, nyomtató, webkamera) szerepeltek, de meglepő módon a játékkonzolok, szoftverek is a legnépszerűbb cikkek között voltak.
A március 8. és 14. közötti héten ezt a listát még kiegészítették az okostévék is, de háztartási nagygépekből is nagyjából háromszoros rendelésmennyiség érkezett a korábbi hetekhez képest.
A legkeresettebb termékek alapján azt látjuk, hogy az emberek az otthoni tanulásra, munkára, valamint az otthonlétre készültek az ideiglenes boltzár első hetében. Ez magában foglalja mind a szabadidőtöltést, mind a házimunkával kapcsolatos teendőket
– összegezte a tapasztalatokat Szilágyi Gábor, az áruházlánc ügyvezető igazgatója.
A webáruház a fizikai áruházak zárva tartásának idejére is felkészült, így képes egy novemberi szezonnak megfelelő rendelésmennyiséget is zökkenőmentesen kezelni. Ezt a kiszállítási kapacitások növelése mellett az átmenetileg zárva tartó fizikai áruházakban dolgozó kollégák átcsoportosításával, és a raktárakban dolgozók létszámának növelésével segítettük
– mondta a műszaki áruházlánc vezetője.
A vásárlók március 12-től, a MediaMarkt webáruházában leadott rendeléskor már a hozzájuk közel eső fizikai áruházból is kérhetik a kiszállítást, hiszen a cég az áruházi raktárak készleteit is elérhetővé tette. A műszaki áruházlánc elmondása szerint ezekkel a lépésekkel a kiszállítási határidőket a teljesen online módra átállt működés idején is tudják tartani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.