A járványidőszakhoz hasonlóan a home office-t is több hullám jellemzi. Az első hullámban sok vezetőnek amiatt voltak félelmei, hogy mennyire lehet hatékony a távmunka, és hogyan ellenőrizhetők a kollégák – ismertette a Világgazdasággal Martin Hajdu György szervezet- és vezetőfejlesztő.
A pandémia nagy tanulságának nevezte, hogy az emberek otthonról is képesek hatékonyan dolgozni.
Sőt, az otthoni munkavégzés több kutatás szerint még növeli is a hatékonyságot, mert jelentős utazási idő spórolható meg vele, autonóm időbeosztást tesz lehetővé, és csökkenti a váratlan, zavaró tényezők számát. Ez utóbbi kapcsán persze lényeges, hogy mennyire teremthetők meg otthon a nyugodt munkavégzés feltételei. Miután elmúlik a vírus okozta fenyegetettség, a szakember szerint
sok helyen nem térnek majd vissza a heti ötnapos irodai munkavégzésre, hanem a hibrid működést választják.
Ám a hatékony otthoni munkavégzésnek sokszor nagy ára van. Az egyik leggyakoribb a munka és a magánélet egyensúlyának felborulása: nehezebb otthagyni a klaviatúrát, sokszor észrevétlenül nő a munkaórák száma. A másik, a munkavállalók által leggyakrabban említett negatív hatás a személyes kapcsolódások, a közösséghez tartozás élményének sérülése. Egyfajta elfáradás, adott esetben szétesettség jelentkezik a csapatok működésében. Számos cégnél óráról órára online meetingek követik egymást. Előfordul, hogy teljesen személytelenné válik a kommunikáció, csak chaten vagy emailben érintkeznek a munkatársak.
A szakember szerint előfordul, hogy egy irodai csapat a hagyományos körülmények között sem tölt elég időt a problémái megoldásával, de ezek a lappangó feszültségek a „normál létben” sokáig kezelhetők a közös kávézásoknak, dohányzásoknak, munka utáni sörözéseknek köszönhetően.
E gátak feloldására, a problémák megoldására és ezen keresztül a csapatok eredményességének erősítésére alkotta meg húszéves, kollektívákkal folytatott fejlesztői munkájának tapasztalatai alapján Martin Hajdu György és társa, Bognár Nándor a szervezeti társasjátékát, a Csapatkártyát.
A komoly társasjáték alapgondolata szerint az üzleti kérdések átbeszélése mellett a szervezeti csapatok rendszeresen szánnak időt arra, hogy megbeszéljék, mi gátolja feladataik jobb végrehajtását, mi tisztázandó a kapcsolataikban, és mi szolgálhatná a fejlődésüket. A játékot már több mint száz cég vásárolta meg, és használja dobozos formátumban, de már az online verzióját is sokan igényelték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.