Rohamosan növekszik az Európa és Kína közötti áruforgalom vasúton, a bővülés mértéke tavaly 64 százalékot ért el. A selyemút legforgalmasabb útvonalai Oroszországon, Kazahsztánon és Fehéroroszországon át vezetnek, a forgalom éveken belül elérheti az évi egymillió konténert – írta a Magyar Nemzet.
A lap idézi Alekszej Grom, az orosz-kazah-belorusz logisztikai szolgáltató, a United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA) főigazgatója a Sueddeutsche.de hírportálnak tett nyilatkozatát, melyben ismertett, hogy
Az eurázsiai szélesnyomtávú vasúti útvonalon 2025-re a kezelt áruk mennyisége mintegy egymillió standard konténerre (TEU) nőhet.
A koronavírus-járvány a 2020-as évben jelentős mértékű növekedést okozott a vasúti szállításban.
Ez a tendencia azt mutatja, hogy ma már nem annyira a vonatok sebességének növelésére van szükség, hanem inkább a menetrend betartására, valamint a határátkelés gyorsítására
– fejtegette Grom.
Az UTLC ERA, amely az Új selyemút vasútján az összes vasúti szállítás 91 százalékáért felelős, tavaly 546 900 TEU-t szállított Európából Kínába és vissza.
Ez 2019-hez képest 64 százalékos növekedést jelent.
Elsősorban az orvosi készítmények és eszközök, valamint autó- és elektronikai alkatrészek, illetve a hűtőfolyadékok keltek útra széles nyomtávú vasúton. Pozitív hatása volt annak is, hogy Oroszország 2020 tavasza óta engedélyezi az úgynevezett szankcionált áruk, különösen a gyümölcsök, zöldségek és a kiváló minőségű élelmiszerek szállítását.
Az Európa és Kína közötti vasúti árufuvarozás, amely minden növekedése ellenére a teljes szállítási mixnek összesen csak mintegy három százalékát teszi ki, egyre inkább kiegészíti a tengeri áruszállítást. Bár a teherfuvar olcsóbb tengeri úton, mint vasúton, sok hétig, néha akár hónapokig is tart. A vasúti szállítás menetideje viszont egyre rövidebb, jelenleg átlagosan tizenkét nap.
Az is fontos szempont, hogy a vasúti szállítás 95 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a légi áruszállítás.
Az UTLC ERA adatai szerint 21 ország és 92 város kapcsolódik az eurázsiai konténerforgalomhoz. A vasút előnye különösen Németország esetében érezhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.