BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egymillió konténer utazhat a Selyemúton

Elsősorban az orvosi készítmények és eszközök, valamint autó- és elektronikai alkatrészek, illetve a hűtőfolyadékok keltek útra széles nyomtávú vasúton.

Rohamosan növekszik az Európa és Kína közötti áruforgalom vasúton, a bővülés mértéke tavaly 64 százalékot ért el. A selyemút legforgalmasabb útvonalai Oroszországon, Kazahsztánon és Fehéroroszországon át vezetnek, a forgalom éveken belül elérheti az évi egymillió konténert – írta a Magyar Nemzet.

A lap idézi Alekszej Grom, az orosz-kazah-belorusz logisztikai szolgáltató, a United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA) főigazgatója a Sueddeutsche.de hírportálnak tett nyilatkozatát, melyben ismertett, hogy

Az eurázsiai szélesnyomtávú vasúti útvonalon 2025-re a kezelt áruk mennyisége mintegy egymillió standard konténerre (TEU) nőhet.

A koronavírus-járvány a 2020-as évben jelentős mértékű növekedést okozott a vasúti szállításban.

Ez a tendencia azt mutatja, hogy ma már nem annyira a vonatok sebességének növelésére van szükség, hanem inkább a menetrend betartására, valamint a határátkelés gyorsítására

– fejtegette Grom.

Alexey Grom
Fotó: Alexey Vitvitsky / Sputnik / AFP

Az UTLC ERA, amely az Új selyemút vasútján az összes vasúti szállítás 91 százalékáért felelős, tavaly 546 900 TEU-t szállított Európából Kínába és vissza.

Ez 2019-hez képest 64 százalékos növekedést jelent.

Elsősorban az orvosi készítmények és eszközök, valamint autó- és elektronikai alkatrészek, illetve a hűtőfolyadékok keltek útra széles nyomtávú vasúton. Pozitív hatása volt annak is, hogy Oroszország 2020 tavasza óta engedélyezi az úgynevezett szankcionált áruk, különösen a gyümölcsök, zöldségek és a kiváló minőségű élelmiszerek szállítását.

Az Európa és Kína közötti vasúti árufuvarozás, amely minden növekedése ellenére a teljes szállítási mixnek összesen csak mintegy három százalékát teszi ki, egyre inkább kiegészíti a tengeri áruszállítást. Bár a teherfuvar olcsóbb tengeri úton, mint vasúton, sok hétig, néha akár hónapokig is tart. A vasúti szállítás menetideje viszont egyre rövidebb, jelenleg átlagosan tizenkét nap.

Az is fontos szempont, hogy a vasúti szállítás 95 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást okoz, mint a légi áruszállítás.

Az UTLC ERA adatai szerint 21 ország és 92 város kapcsolódik az eurázsiai konténerforgalomhoz. A vasút előnye különösen Németország esetében érezhető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.