A magyar vállalkozások 94 százalékának volt internetkapcsolata tavaly, 63 százalékuk rendelkezett saját honlappal is, és ugyan főleg a helyhez kötött internetkapcsolatot vették igénybe, a mobilinternet használata is jelentős - derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Digitális Gazdaság, 2020 című kiadványából. A magyar cégek összes árbevételének 23 százaléka származott elektronikus kereskedelemből, informatikai szakembert a vállalkozások 29 százaléka alkalmazott, 40 százalékuk vett igénybe saját alkalmazottat, 63 százalékuk pedig külső szakértőt az informatikai feladatok ellátására.
Az internetszolgáltatók piaca továbbra is erősen koncentrált,
tavaly a 15 vezető, vagyis 10 ezer feletti előfizetéssel rendelkező szolgáltató cég a 10 millió előfizető 97 százalékát tudta magáénak. Az internet-hozzáférési szolgáltatások összes nettó árbevétele 326 milliárd forint volt, egy év alatt 8,2 százalékkal nőtt. Ezen belül a legnagyobb, 54 százalékos részaránnyal rendelkező mobilinternet bevétele 11 százalékkal emelkedett. Az árbevétel szintén jelentősen, 20 százalékkal bővült az optikai kategóriában. Az internet-előfizetések száma meghaladta a 10 milliót, a vezeték nélküli előfizetéseken belül évek óta meghatározó a mobilinternet, amely az összes internet-előfizetés 68 százalékát adta.
A digitális technológiák integráltsága még gyerekcipőben jár Magyarországon,
tavaly a vállalkozásoknak csak a 3 százaléka használt 3D-s nyomtatást, az unióban ugyanez az arány 5 százalék. Adathalmaz-elemzést pedig 6 százalék végzett, holott az unióban ez az arány 13 százalék volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.