Jelentős mértékben, átlagosan 13 százalékkal, vagyis 20 ezer forinttal 170 ezer forintra nőtt az átlagosan felvett áruhitel nagysága a MediaMarktban az idei év első hét hónapjában az előző év azonos időszakához képest – derül ki az áruházlánc pénzügyi partnere, a Budapest Bank szerdai közleményéből.
A bank szerint bizonyos szórakoztató elektronikai termékek és Tv-k esetében azt 1 milliós hitelösszeg sem példátlan, ám ahhoz 20 százalékos önrészre van szükség.
A MediaMarktban leggyakrabban háztartási nagygépek (hűtőgépek, mosógépek, mosogatógépek), számítástechnika eszközök, TV-készülékek és mobil telefonok vásárlásához használnak a vásárlók áruhitelt.
A közlemény szerint nem mindegy, hogy online vagy az áruházban vásárolunk, az adatok szerint míg a digitális térben vásárlók egy TV vásárlásához átlagosan 236 ezer forintos átlagár fölött folyamodnak a vásárlók hitelért, addig a hagyományos üzletekben ez a határ 180 ezer forint.
A járvány alatt megugrott mind az online vásárlás, mind az online hitelek népszerűsége,
a kétféle módon vásárolt termékek köre is eléggé hasonló, ugyanakkor az igazán nagy értékű, több milliós termékek még mindig offline fogynak jobban.
Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője a közlemény szerint elmondta, hogy
a vidéki üzletekben jóval magasabb a hitelek aránya a bolt forgalmában, a 10 százalékot is meghaladja, míg Budapesten jóval kisebb arányban élnek ilyen lehetőséggel a vásárlók.
Az ügyvezető szerint noha az online vásárlás népszerűsége folyamatosan nő, ez nem jelenti az áruházi vásárlási élmény iránti igény csökkenését, a két lehetőség kiegészíti egymást. Az áruhitelek igénylése mind a két módon általánosan elterjedt és az egyszerűbb online eljárás hatására egyre többen és egyre nagyobb összegben igényelnek online elérhető áruhitelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.