Emelkedett a laptopvásárlások száma az iskolakezdéssel: az augusztus és szeptember kiemelten forgalmas időszaknak számít laptop vásárlás tekintetében (a karácsony és a Black Friday mellett). A Notebook.hu arról tájékoztatta a VG-t, hogy augusztus 20. és szeptember 20. között átlagosan 25-30 ezer notebookot vásárolnak a magyarok, nagyjából másfélszer annyit, mint egy átlagos hónapban. A tapasztalatok alapján van némi eltérés minden évben pozitív vagy negatív irányba, de ezek mértéke nem számottevő. A Notebook.hu vásárlói körében a 250-300 ezer forint közötti készülékek a legnépszerűbbek, átlagosan 280 ezer forintot költ egy vevő, és főként Asus, Lenovo, és HP márkát választanak. A cég közlése szerint a vásárlóik az alapján választanak készüléket, hogy mennyire gyors, milyen kapacitással, memóriával rendelkezik, illetve milyen a processzora.
Az eMAG és az Extreme Digital augusztusban és szeptember első hetében csaknem ötezer laptopot adott el.
Tavaly ilyenkor a digitális oktatásra készült a lakosság, így nem meglepő, hogy ugyanebben az időszakban nagyjából negyedével több notebookot értékesítettünk Magyarországon. Ha viszont a járvány előtti év azonos időszakához hasonlítjuk a forgalmat, akkor idén több mint 60 százalékkal több gép talált gazdára a két márkánál
– közölte a VG kérdésére az eMAG és az Extreme Digital. Kiemelték, hogy bár a tanítás már megkezdődött, a szeptember későbbi hetei alatt is erős szokott lenni a laptopok értékesítése, így arra számítanak, hogy a mostani szeptember forgalma is erős lesz ebben a kategóriában. Az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál a magyar vásárlók idén augusztusban és szeptember első hetében a 200 ezer forintnál olcsóbb laptopokat vásárolták a legnagyobb számban, míg a második legnépszerűbb kategóriának a 200-300 ezer forint közötti típusok számítanak, és mindkét márkánál a Lenovo laptopjai a legkeresettebbek, amelyet az Asus, majd az Acer követ, a negyedik pedig a HP az augusztusi és szeptember eleji forgalmi adatok alapján.
Az iskolakezdés időszakában idén a MediaMarkt-nál a laptopok forgalma nagyjából 20 százalékkal magasabb, mint a tavalyi azonos időszakban – közölte lapunkkal a műszaki áruházlánc. Jelentős emelkedés tapasztalható emellett a tabletek forgalmában is, amely körülbelül 70 százalékkal megugrott a tavalyi évhez képest.
A MediaMarkt vásárlói körében a legnépszerűbb laptopok között nagyon keresettek az Apple (MacBook) és a HP termékei, emellett az Asus, Lenovo, HP, Acer és Dell modellek is jól fogynak. Általánosságban elmondható, hogy nem az olcsóbb, belépő áras laptopok hódítanak, hanem a közepes árfekvésű, 220-250 ezres készülékek.
A MediaMarkt azt tapasztalja, hogy a vásárlók érdeklődése a fejlettebb technikai tudás, jobb minőség, prémium márkák irányába mozdult, és igaz ez úgy a notebookokra és tabletekre, mint a kiegészítő termékekre (például perifériás eszközök, routerek, adattárolók). Utóbbiak esetében ugyanis megfigyelhető, hogy a járvány miatti digitális átálláskor a vásárlók leginkább arra koncentráltak, hogy a szükséges eszközöket be tudják szerezni. Most pedig már ezeket inkább komolyabbra, nagyobb tudású, kapacitású készülékekre cserélik. Az is elmondható, hogy a trendeknek a laptopok esetében jóval kisebb szerepe van, mint például a mobiltelefonok esetében, ugyanakkor egyértelműen látható a fentebb említett vásárlói preferenciák elmozdulása a nagyobb tudású készülékek irányába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.