A bankszektor nevében kérte ki Csányi Péter, a Magyar Bankszövetség digitalizációs munkacsoportjának elnöke azt a tévhitet, hogy ne lennének képesek az innovációra.
A VG, a K&H és a Mastercard üzleti fórumán a szakember kiemelte, a koronavírus megjelenésekor egyértelmű igény érkezett a bankszektor felé, hogy csökkentsék a fiókok terheltségét, a személyes találkozások számát.
Ezt a szektor már 2019-ben is tervezte, azaz egy megkezdett utat kellett folytatni, többek között az e-ügyintézés bővítését, a készpénzállomány csökkentését, a reagálási sebesség növelését tűzte ki célul.
A teljes banki működést kell érintenie a digitalizációnak, nem csupán a fiókok ügyfélkiszolgálását
– szögezte le Csányi Péter, aki kiemelte, a hitelmoratóriumhoz kötődő bejelentések 80 százalékát már digitálisan nyújtották be az ügyfelek, amit jelentős eredménynek tart.
A Magyar Nemzeti Bank az idén először elvárta a bankoktól, hogy digitalizációs stratégiát fogalmazzanak meg, és Csányi Péter szerint az MNB átfogó ajánlása egyedülálló a jegybanki körben.
A szakember egy felmérést elemezve arról beszélt, hogy Magyarország általános digitális fejlettségi szintje a 24. az Európai Unióban, a legnagyobb elmaradás a digitális technológiák integrálásában jelentkezik, több mint 50 százalékkal maradunk le az éllovas Dániától.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.