A kormány elfogadta a Budapest Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS) – derül ki a Magyar Közlönyből. A stratégia kijelöli Budapest agglomerációja vasút- és HÉV-fejlesztésének rendszerszintű irányait és céljait. Ideértendők az egységes elővárosi vasúthálózat fejlesztésének egymásra épülő lépései, az egyes vonalak kapacitásának bővítéséhez és a kínált szolgáltatásfejlesztéséhez szükséges intézkedések, amelyek révén a Budapestet és vonzáskörzetét érintő vasúti és HÉV-közlekedést igénybe vevők száma összességében megduplázható.
A kormány egyúttal elfogadta a stratégia végrehajtását szolgáló, a vasút hatékony működésének javítására, a vasút és a befogadó környezet funkcionális kapcsolatának erősítésére, valamint a szolgáltatás- és üzemeltetés-fejlesztésre irányuló, a 2021–2040 közötti időszakra vonatkozó indikatív intézkedési tervet is. Felhívta a Miniszterelnökséget vezető minisztert, hogy – az innovációért és technológiáért felelős miniszter és a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter bevonásával, a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. útján, a MÁV Zrt. és a NIF Zrt. közreműködésével – kövesse nyomon a stratégia megvalósulását, amelynek eredményéről kétévente készítsen beszámolót a kormánynak. Az első beszámolónak 2023. december 31-ig kell elkészülnie.
A kormány a Miniszterelnökséget vezető, illetve az innovációért és technológiáért felelős minisztertől vár folyamatosan javaslatokat a hazai és az európai uniós források biztosításáráról. E két minisztertől várja a kormány a stratégiához tartozó projektjavaslatokat és azt, hogy a BFK útján, az érintett önkormányzatok, a MÁV Zrt., valamint a helyi személyszállító közszolgáltatók bevonásával gondoskodjon a vasútállomásokon és vasúti megállóhelyeken P+R parkolók és B+R tárolók, a kötöttpályás hálózatra ráhordó buszjáratok részére megállók és szükség esetén buszfordulók kapacitásának bővítését célzó részletes intézkedési terv készítéséről. E két miniszter feladata az is, hogy készüljön egy koncepció a budapesti és agglomerációs vasúti szolgáltatásainak egységesítéséről.
A közlönyben felsoroltak szerint a stratégia 48 nagy részfeladatból áll, a beruházások egy részének megvalósítása már folyamatban van. Mint Facebook bejegyzésében Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár jelezte,
a kormányhatározat alapján a következő két évtizedben a magyar kormányok újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére.
A megcélzott beruházások között szerepel például a kelenföldi pályaudvar bővítése, a Nyugati pályaudvar és a belső körvasút rövid távú fejlesztése, számos pályafelújítás, megállók korszerűsítése, illetve újak létesítése, a komplett elővárosi járműcsere program, a ferencvárosi pályaudvar kétszintűsítése, a ferihegyi repülőtéri vasúti kapcsolat megteremtése, vagy a Keleti Pályaudvar hosszú távú fejlesztése. Terítéken vannak továbbá informatikai fejlesztések, a vasúti áruszállítás versenyképességének javítása, de még a vasúthoz kapcsolódó ingatlangazdálkodás javítása is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.